گفتگوی السودانی با رئیس جمهور آمریکا درباره غزه

نخست وزیر عراق برای مهار درگیری در غزه با رئیس جمهور آمریکا گفتگوی تلفنی انجام داد.

کاخ سفید رور سه شنبه (۱۷ اکتبر ۲۰۲۳) اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با محمد شیاه السودانی، نخست وزیر عراق گفتگوی تلفنی داشته است.

براساس گزارش ۲۳نیوز،  یک منبع در این خصوص گفت: تماس بین بایدن و السودانی در چارچوب تلاش برای مهار درگیری بین اسرائیل و فلسطین صورت گرفت.

شایان ذکر است، آمریکا در خصوص تحولات جنگ بین رژیم اشغالگر صهیونیستی و مقاومت فلسطین در نوار غزه که از ۱۶ مهر ماه جاری تاکنون ادامه دارد، سلسله تماس های تلفنی با سران کشورهای منطقه داشته است.

یک روزنامه عراقی نیز در این خصوص نوشت: منابع فاش کردند که «بایدن السودانی‌ را به نقش عراق در آرام کردن اوضاع و توقف تشدید دعوت کرد». این درخواست کمک اولین تماس در نوع خود از زمانی است که السودانی حدود یک سال پیش ریاست دولت عراق را بر عهده گرفت.

محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق روز دوشنبه از احمد ابوالغیط، دبیر کل اتحادیه عرب استقبال کرد. این دیدار مهم ترین پرونده های جاری جهان و اوضاع سرزمین های اشغالی توسط رژیم صهیونیستی و نیز اوضاع وخیم انسانی که مردم فلسطین در نوار غزه در معرض آن هستند، بررسی شد.

السودانی در این دیدار بر موضع ثابت و اصولی عراق در قبال حق فلسطین برای ایجاد یک کشور مستقل در قلمرو ملی تاکید کرد. در همین راستا مقاومت در عراق تهدید کرده است جنایات صهیونیست‌ها علیه غزه ادامه پیدا کند، تمام توان خود را در اختیار فلسطین خواهد گذاشت. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار