برگزاری نخستین رزمایش نظامی با تسلیحات جنگی در اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا در نظر دارد نخستین رزمایش نظامی با تسلیحات جنگی واقعی را در کشور اسپانیا برگزار کند.

گرچه بیشتر کشور‌های اروپایی عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هستند، اما کشور‌های قاره سبز به خوبی می‌دانند با چرخش آمریکا به آسیا به منظور مهار چین، این منطقه چاره‌ای جز تقویت توان نظامی خود به منظور مقابله با تهدیدات آینده را ندارد. گسترش مناسبات نظامی و انجام رزمایش‌های مشترک بخشی از این تلاش هاست. 

به گزارش تله تریدر، اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) اعلام کرد برای نخستین بار این اتحادیه قصد دارد نخستین رزمایش با تسلیحات جنگی را در پایگاه دریایی کادیز در اسپانیا از ۱۶ تا ۲۲ ماه جاری میلادی (اکتبر) برگزار کند. 

این رزمایش با هدف تامین نیاز‌های اتحادیه اروپا برای انجام تمرین‌های نظامی مشترک پرسنل خود به منظور مرور تاکتیک‌های رزمی انجام می‌شود. علاوه بر این موضوع، این رزمایش باعث تقویت" مرکز قابلیت برنامه ریزی و هدایت نظامی" (MPCC) می‌شود که قرار است به ساختار فرماندهی و کنترل اتحادیه اروپا در حوزه نظامی تبدیل شود. 

براساس اعلام منابع رسمی، قرار است ۲ هزار و ۸۰۰ نیروی نظامی از تمامی کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در قالب ۳۱ واحد دریایی، هوایی، زمینی، فضایی، و واحد سایبری در این رزمایش نظامی شرکت کنند. آن‌ها قرار است مرحله نخست عملیات ایجاد موازنه را شبیه سازی کنند. 

در این رزمایش ۲۵ هواپیمای نظامی و ۶ کشتی شرکت خواهند کرد. اتحادیه اروپا در نظر دارد رزمایش‌های نظامی بیشتری با مهمات جنگی در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ برگزار کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار