رزمایش مشترک آمریکا و متحدانش با هدف مقابله با چین

نظامیان آمریکا، اندونزی انگلیس و فرانسه از هفته گذشته رزمایشی را در آب‌های منطقه آغاز کرد‌ه‌اند.

نظامیان آمریکایی و اندونزیایی از سال ۲۰۰۹ این رزمایش را انجام می‌دهند و سال جاری حدود ۵ هزار نیروی نظامی انگلیس و فرانسه در رزمایش حضور خواهند داشت. چین چنین رزمایش‌هایی را تهدید تلقی می‌کند و ائتلافی به رهبری آمریکا در هند-اقیانوس آرام را متهم به نفوذ نظامی و دیپلماتیک می‌داند.

کشور‌های دیگری از جمله «برونئی، برزیل، کانادا، آلمان، هند، مالزی، هلند، نیوزلند، پاپوآ گینه نو، فیلیپین، کره جنوبی و تیمور شرقی» هم نیرو‌هایی را برای این رزمایش ۲ هفته‌ای اعزام کرده‌اند. «چارلز فلین» فرمانده ارتش آمریکا در اقیانوس آرام، درباره این رزمایش گفت «۱۹ کشور در این رزمایش آموزشی حضور دارند تا نمایش همبستگی و قدرت باشند.»

عملیات «شبیه سازی فرماندهی و کنترل، تمرینات آبی خاکی، عملیات هوابرد، تمرین تصرف فرودگاه و آموزش میدانی» از حمله مواردی است که در این رزمایش انجام خواهند شد.

ماه گذشته هم وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای از حضور بیش از ۱۵۰ نظامی این کشور در رزمایش «تلیسمان سابر ۲۰۲۳» که هر دو سال یک بار با حضور ارتش‌های انگلیس، استرالیا و آمریکا برگزار می‌شود، خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
مرگ بر آمریکا ومتحدانش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
مرگ بر آمریکا ومتحدانش
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۰۷:۲۱ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
به نام خداوند جان و خرد : این رزمایش های آمریکا و متحدانش همه نمایشی است برای ترساندن چینیها ولی خودشان به خوبی می دانند که در عملیات‌های جنگی مختلف از هر لحاظ چین بر آمریکا و متحدانش به راحتی قلبه می کند و پیروز میدان های نبرد می شود چین از لحاظ تجهیزات عدوات نفرات نظامی رزمی تسلیحات نظامی جنگی کارآمد بسیار بسیار بسیار قویتر از آمریکا و متحدانش است همانگونه که در اقتصاد داره کمر آمریکا و متحدانش رو می شکنه در جنگهای نظامی سخت نرم هم کمر آمریکا و متحدانش را خواهد شکست . افتااااااااااااااااااااااااد حالا برو دو تا روشن شید التماس تفکر خردمندانه .
آخرین اخبار