ضرورت ایجاد کشتارگاه صنفی دام و طیور در هشترود

فرماندار هشترود بر ایجاد کشتارگاه صنفی دام و طیور در هشترود تاکید کردو گفت: با پیگیری و دعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی، تمام تلاش خود را جهت ایجاد کشتارگاه در شهرستان هشترودخواهیم کرد.

ابوالفضل پاشایی به اهمیت جایگاه دامپزشکی اشاره کرد و گفت: دامپزشکی در بحث بهداشت همگانی، تامین و حفظ بهداشت دام و فرآورده‌های دامی، مراقبت و پیشگیری، کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و سلامت غذا نقش بسیار موثری ایفا می‌کند.

وی افزود: تلاش دامپزشکی در سلامت بخشی عرصه اجتماع، تندرستی نیروی انسانی و اطمینان بخشی به مصرف کنندگان در حوزه شهرستان اثرگذار است.
وی با اشاره به نبود کشتارگاه در شهرستان اظهار داشت: در حال حاضر در برخی مناطق شهری و روستایی ذبح دام به شیوه سنتی و بدون مراجعه به دام‌پزشکی صورت می‌گیرد و کشتار دام خارج از کشتارگاه‌های مورد تایید می‌تواند موجب انتشار بیماری شود.

فرماندار هشترود  با تاکید بر ایجاد کشتارگاه صنفی دام و طیور بیان کرد: شهرداری هشترود نیز در ایجاد کشتارگاه همکاری‌های لازم را با اداره دامپزشکی انجام دهد تا سرمایه گذاری مناسب جهت ایجاد این پروژه مهم انتخاب گردد.

 پاشایی گفت: باید توجه داشته باشیم کشتار موردی دام و حمل دام به کشتارگاه‌های موجود به‌صرفه نیست لذا در بیشتر موارد ذبح در کشتارگاه‌ها صورت نمی‌گیرد.

وی در پایان تاکید کرد: سرمایه‌گذارانی که متقاضی احداث کشتارگاه هستند نباید فقط با اتکا به استفاده از تسهیلات بانکی پروژه را در دست بگیرند، زیرا اگر بنا باشد، سرمایه گذاری از منابع دولتی استفاده نمایند جوانان بومی شهرستان در اولویت قرار دارند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار