در باشگاه خبرنگاران جوان پیگیری شد؛

آیا برخی دانش‌آموزان هنوز کتاب درسی ندارند؟

برخی از مخاطبان به باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرده‌اند که در بعضی از مدارس عده‌ای از دانش‌آموزان کتب درسی خود را دریافت نکرده‌اند.

۱۰۷ هزار مدرسه دولتی و ۱۸ هزار مدرسه غیر دولتی داریم که باید چاپ و توزیع کتاب‌های درسی تا قبل از پاییز تمام شده و اول مهر کتاب‌ها به دانش آموزان تحویل داده شوند.

به گفته رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش امسال ۱۵۳ میلیون جلد کتاب درسی چاپ و توزیع شده و به دست دانش‌آموزان رسیده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: شنبه گذشته به مدرسه‌ای مراجعه کردم که دانش‌آموزان گفتند کتاب به دست ما نرسیده است. موضوع را که از مدیر مدرسه پیگیری کردم، مشخص شد کتاب‌های درسی به دست مدرسه رسیده اند؛ اما به‌دلیل این که یک کتاب کم بود، آن‌ها را توزیع نکرده بودند.

صحرایی اظهار کرد: کتاب‌های درسی چاپ شده و به دست همه دانش‌آموزان رسیده اند.

این در حالی است که برخی از دانش آموزان همچنان از تحویل نگرفتن کتب درسی خود  خبر می‌دهند.

در همین راستا مهدی حاجی‌محمدی، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: توزیع کتاب‌های درسی در دو مرحله انجام می‌شود.

وی افزود: در مرحله نخست، سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش کتب درسی را از چاپخانه‌ها به مدیران استان‌ها تحویل داده و توزیع می‌کند. در مرحله دوم مدیران  کل استان‌ها در مدارس پخش می‌کنند.

 حاجی‌محمدی اعلام کرد: مرحله اول که به این سازمان مربوط بوده است، انجام شده و کتب درسی در استان‌ها توزیع شده اند؛ اما در مورد مرحله دوم، به دلیل این که در برخی از استان‌ها هنوز آمار دقیق دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی مشخص نشده است، مدیران خودشان مدیریت می‌کنند تا فهرست نهایی مدارس به دست آید.

کاظمی،معاون وزیر آموزش و پرورش در خصوص توزیع کتاب‌های درسی اظهار کرد: بیش از ۱۵۳ میلیون جلد کتاب در ۹۹۰ عنوان تولید شده و در اختیار ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها قرار گرفته‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، دانش آموزان یک  مدرسه در منطقه ۲۰ تهران هنوز موفق به دریافت کتب درسی نشده‌اند. 

برخی از مخاطبان اعلام کرده‌اند که کتاب‌های مقطع پنجم  یک دبستان در منطقه ۲ تهران هنوز به دانش آموزان ارائه نشده است. با پیگیری‌های مدیر پایه مشخص شد اصلا هیچ کتابی در انبار اداره و ادره کل وجود ندارد که به دانش آموزان تحویل داده شود.

حاجی‌محمدی، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برای توزیع کتب درسی سامانه‌ای دارد که میزان توزیع تمام مناطق را رصد می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر در انبار نگه‌داری کتب درسی در مناطق نباید کتابی موجود باشد؛ زیرا کتاب‌های درسی به مدارس ارائه شده‌ اند.

او اعلام کرد: تعدادی از دانش آموزان به دلیل این که در سامانه ثبت نام نکرده‌ یا دیر ثبت سفارش کرده‌اند؛ هنوز موفق به دریافت کتاب‌های درسی نشده‌اند. هنگامی که منطقه یا استان به ما اعلام کمبود کند ما فوری کتاب را توزیع می‌کنیم.

حاجی محمدی گفت: به هیچ عنوان مدرسه‌ای نیست که کتب درسی نداشته باشد.

شایان ذکر است که دانش‌آموزان باید از طریق سایت ثبت نام کتاب درسی www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com در زمان معین درخواست کتاب درسی خود را ثبت کنند.

مخاطبان محترم باشگاه خبرنگاران جوان که با چنین موضوعی مواجه هستند، با ارسال نظر ما را برای پیگیری هر چه بهتر این موضوع مطلع کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
توی تامین آب خوردن، کتاب درسی، معلم، شیر خشک با کارت ملی مانده ایم بعد بفکر زاد آوری تشویق برای زاد آوری!؟
با کدوم زیر ساخت ها؟
یک ماه از سال تحصیلی گذشت هنوز درگیر معلم و کتاب و سرویس مدارس هستند
عذرخواهم تعطیلات تابستان برای چیست که سیستم آموزشی کشور تعطیل می شود!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
بله من خودم یه معلم هستم، کتابهای تخصصی دانش آموزان هنرستان‌های یاسوج هنوز به دست بچه ها نرسیده،لطفآ اقدام کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
بله هنوز دریافت نکردن.
United States of America
ناشناس
۱۶:۱۵ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
بله دختر من تا الان کتاب نداره شیراز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
پسر من امسال رفته کلاس اول ابتدایی و هنوز کتاب نداره ‌. دبستان عبدالله زاده در شهر لامرد ، جنوب استان فارس،
Iran (Islamic Republic of)
غلامعباس سربندی
۱۵:۵۶ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
باسلام.
دخترم پایه دهم رشته حسابداری درهنرستان بانوسلیمی شهرستان رباط کریم.
نه تنها دخترم بلکه هیچ یک ازدانش اموزان کتابی دریافت نکردن
Netherlands
مژده
۱۵:۰۲ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
بله خیلی از مناطق تهران از جمله جنوب هنوز کتاب ندادند! معلم ها هم با بی اخلاقی و عصبانیت این موضوع را در نظر نمیگیرند و می گویند به ما ربطی ندارد بروید فایل PDF کتاب را دانلود کنید باید درس را جواب دهید وگرنه نمره مردودی می دهند!!!
آخرین اخبار