درگیری مرزی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان

وزارت دفاع ارمنستان از تبادل آتش میان نیرو‌های این کشور با باکو در منطقه مرزی خبر داد.

شکست ارمنستان از جمهوری آذربایجان باعث شد منطقه قره باغ که نزدیک به ۳ دهه در کنترل ایروان بود در نهایت بار دیگر تحت کنترل باکو درآید. این موضوع تبعات سنگینی برای ارمنستان داشته است. 

به گزارش تله تریدر، وزارت دفاع ارمنستان امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد بعداز ظهر امروز درگیری در مرز با جمهوری آذربایجان رخ داد که تلفات انسانی بر جای گذاشت. 

در ۲ بیانیه جداگانه‌ای که در این باره منتشر شده، آمده است: این تقابل نظامی در مرز ساعت ۱۴:۲۵ به وقت محلی رخ داد که طی آن یک وسیله نقلیه نظامی که در حال انتقال مواد غذایی برای پرسنل واحد مرزی ارمنستان بود از سوی نیرو‌های جمهوری آذربایجان مورد هدف قرار گرفت و تلفاتی به نیرو‌های ما وارد شد. 

در بیانیه دیگری که این وزارتخانه در ساعت ۱۶ منتشر کرد از ثبات نسبی در مناطق مرزی با جمهوری آذربایجان خبر داد. حادثه مربوطه در نزدیکی مرز منطقه کوت رخ داده است، اما ایروان آمار دقیق تلفات این حادثه را منتشر نکرده است. 

در خبری دیگر، مقامات ارمنستانی اعلام کردند اکنون یکصد هزار و ۴۹۰ نفر از ارامنه ساکن قره باغ این منطقه را ترک کرده و وارد ارمنستان شده‌اند. 

بر اساس برآورد مقامات محلی قره باغ، تمامی ۱۲۰ هزار ارمنه ساکن این منطقه خواهان مهاجرت به ارمنستان به دلیل نگرانی پیرامون وضعیت خود طی حاکمیت جمهوری آذربایجان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۳ ۱۱ مهر ۱۴۰۲
آذربایجان باید توضیح قانع کننده بده والا جنگ طلبه
آخرین اخبار