دومین وزیر صهیونیست به عربستان رفت

درپی گمانه‌زنی‌هایی درباره مذاکرات عادی‌سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو، چندین مقام صهیونیستی از جمله وزیر ارتباطات این رژیم به عربستان سفر کردند.

شلومو کرعی، وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی صبح امروز یکشنبه در راس هیاتی رسمی برای شرکت در کنفرانس پست جهانی به ریاض پایتخت عربستان سعودی رفت.

براساس گزارش اسپوتنیک، کنفرانس جهانی پست چارچوب عالی اتحادیه جهانی پست است که شامل ۱۹۲ کشور به علاوه رژیم صهیونیستی است که هر ۴ سال یک بار برگزار می‌شود و نمایندگان وزارت ارتباطات و پست و وزارت امور خارجه از هر کشور در آن حضور دارند.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که این هیات شامل مقامات وزارت ارتباطات و دیوید بیتان، رئیس کمیته اقتصادی کنست است اما هیچ نماینده‌ای از اداره پست در آن حضور ندارد، اما آن‌ها در این کنفرانس تلفنی شرکت خواهند کرد.

سفر‌های رسمی وزرا و مقامات صهیونیستی به عربستان سعودی در دوره اخیر با توجه به مذاکرات عادی سازی روابط عربستان و این رژیم ادامه یافته است. حییم کاتز، وزیر گردشگری رژیم صهیونیستی سه شنبه گذشته برای شرکت در کنفرانس سازمان گردشگری سازمان ملل وارد ریاض شد.

یک هفته پیش از آن، یک مقام وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی با یک مقام ارشد سیاسی در عربستان سعودی دیدار کرد. شبکه عمومی «کان» گزارش داد که این دیدار محرمانه میان «سفی مندلویچ» معاون مدیر کل وزارت بهداشت رژیم صهیونیستس و یک مقام سیاسی سعودی که هویت او فاش نشده، برگزار شده است.

کان گزارش داد که این نشست بخشی از سلسله نشست‌های محرمانه‌ای است که در روز‌های اخیر در چارچوب عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی برگزار شده است.

دیروز، شنبه، روزنامه سعودی الریاض گزارش داد که شواهد نشان می‌دهد که پادشاهی برای برقراری روابط با رژیم صهیونیستی تحت نظارت آمریکا عجله ندارد. این روزنامه توضیح داد که «مذاکره برای برقراری روابط با اسرائیل مراحلی را طی می‌کند و مسیر دیگر آماده‌سازی زمینه مناسب برای ایجاد توافق بر پایه‌های روشن است و هر طرف می‌داند که چه چیزی دارد و پس از تکمیل آن چه بدهی دارد.»

در این زمینه، کاخ سفید روز شنبه اعلام کرد که «مذاکرات با هدف عادی سازی روابط بین اسرائیل و عربستان سعودی به پیشروی خود ادامه می‌دهد».

این همزمان با اظهارات محمد بن سلمان ولیعهد سعودی مبنی بر نزدیک شدن عربستان به مرحله عادی سازی با رژیم صهیونیستی است، اما وی بر اهمیت موضوع فلسطین برای مذاکرات آن تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار