روزنامه الریاض: عربستان عجله‌ای برای عادی‌سازی روابط با تل‌آویو ندارد

رسانه‌های سعودی تأیید کردند که عربستان عجله‌ای برای برقراری روابط با رژیم صهیونیستی ندارد.

روزنامه عربستانی «الریاض» در سرمقاله امروز خود با عنوان «صلح متفاوت» نوشت: «مذاکره درباره موضوعات و پرونده‌های مهم تا رسیدن به نقطه همگرایی بین دو طرف طولانی خواهد بود و ممکن است بیش از حد انتظار طول بکشد».

وبگاه النشره به نقل از این روزنامه می‌نویسد از زمان ملک عبدالعزیز، اولین پادشاه عربستان، فلسطین اولویت اصلی این کشور بوده است. به همین دلیل عربستان عجله‌ای برای برقراری روابط با تل‌آویو ندارد و تا زمانی که ریاض به خواسته‌های خود در چند مسئله مهم دست نیابد، توافق حاصل نخواهد شد. 

این گزارش پس از آن منتشر می‌شود که کاخ سفید پیشتر مدعی شد «مذاکرات با هدف عادی سازی روابط بین اسرائیل و عربستان همچنان پیش می‌رود». جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی در کاخ سفید در این خصوص ادعا کرده بود که دو طرف موفق شده‌اند به چارچوبی اساسی برای توافق دست یابند.

بر اساس گزارش‌ها، عربستان پرونده عادی سازی روابط با تل‌آویو را به دستیابی به یک نیروگاه هسته‌ای صلح‌آمیز با کمک آمریکا مرتبط کرده است.

از سوی دیگر، یک موسسه تحقیقاتی به تازگی نتایج آخرین نظرسنجی میدانی‌اش در عربستان را منتشر کرده که نشان می‌دهد میزان حمایت مردم این کشور از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی رو به کاهش است و وضعیت فلسطین برای عربستانی‌ها امری مهم تلقی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۷:۰۶ ۱۰ مهر ۱۴۰۲
عجب پسر عمو های بد ترکیبی با هم پسر عموهای خودم دمشان گرم اگر شب باشد من بگویم روز است می گویند روز است
آخرین اخبار