ادعای بحرین درباره نزدیک بودن سازش ریاض با تل آویو

سفیر بحرین در آمریکا ادعا کرد در مسئله عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و عربستان تنها زمان مسئله است.

عبدالله بن راشد آل خلیفه، سفیر بحرین در آمریکا، مدعی شد عادی سازی روابط بین عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی احتمالا نزدیک است و فقط زمان مسئله مطرح در این موضوع است.

براساس گزارش بلومبرگ، او روز دوشنبه در اجلاس امنیت انرژی آمریکا در اوکلاهاما سیتی مدعی شد: به نظر می‌رسد که قطب‌نمای اخلاقی به سمت صلح است.

این ادعا درحالی مطرح می‌شود که محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی و هم بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی هفته گذشته گفتند که تلاش‌ها برای دستیابی به توافقی برای عادی سازی روابط بین دو کشور در جریان است. با این وجود مقامات آمریکایی هشدار داده اند که هرگونه توافقی که انتظار می‌رود شامل توافق دفاعی با واشنگتن و برنامه هسته‌ای غیرنظامی برای عربستان سعودی باشد، تا حدودی دور از دسترس خواهد بود.

یکی از شروط عربستان برای سازش با رژیم صهیونیستی تشکیل کشوری مستقل به اسم فلسطین است اما رژیم صهیونیستی همچنان به تشدید خشونت علیه فلسطینی‌ها در سرزمین‌های اشغالی ادامه می‌دهد که انتقاد مدافعان حقوق فلسطینی‌ها را به دنبال داشت. تشکیلات خودگردان فلسطین از بایدن خواسته بود این رژیم را در قبال سوء استفاده‌ها مسئول بداند. اما روز چهارشنبه، رئیس‌ جمهور آمریکا نتانیاهو را «دوست» خواند و از رژیم صهیونیستی تمجید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۳:۴۴ ۰۴ مهر ۱۴۰۲
مبارکتان باد ای پسر عموهای عزیز
آخرین اخبار