روسیه: نیرو‌های اعزامی داوطلب به اوکراین کافی هستند

یک مقام ارشد نظامی روسیه گفت: نیرو‌های نظامی داوطلب برای پر کردن جبهه‌ها در اوکراین کافی هستند.

به گفته یک مقام ارشد نظامی روسیه، رهبری نظامی این کشور هیچ برنامه‌ای برای گسیل بیشتر نیرو‌های نظامی داوطلب ندارد، زیرا نیاز‌های فعلی ارتش روسیه توسط سربازان حرفه‌ای، از جمله کسانی که داوطلبانه برای جنگ با اوکراین شرکت کرده‌اند، برآورده می‌شود.

به گزارش راشاتودی، «ولادیمیر تسیملیانسکی» معاون رئیس اداره بسیج ستاد کل، امروز (جمعه) تعهد خود مبنی بر عدم اعزام نیرو‌های اضافی را تکرار کرد. او درمورد کمپین اجباری برنامه‌ریزی شده که هفته آینده آغاز می‌شود، به مردم اطلاع رسانی می‌کرد.

تسیملیانسکی گفت: تعداد افرادی که مایل به ثبت نام در خدمت نظامی روسیه تحت قرارداد هستند و همچنین داوطلبانی که تصمیم به شرکت در عملیات نظامی ویژه گرفته‌اند، برای انجام وظایف ما کافی است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در سپتامبر سال گذشته دستور بسیج ۳۰۰ هزار سرباز دیگر را صادر کرد. این ثبت نام ۷ ماه پس از درگیری اوکراین اعلام شد، پس از آن که کی‌یف یک راه‌حل مسالمت‌آمیز را رد کرد و متعهد شد که با کمک غرب به جنگ علیه روسیه ادامه دهد.

مقامات اوکراینی ماه‌هاست که دور جدیدی از اعزام نیرو‌های داوطلب روسیه را پیش‌بینی می‌کنند. «کریل بودانوف» رئیس اطلاعات نظامی کی‌یف در اواخر ماه اوت ادعا کرد که مسکو در حال برنامه‌ریزی برای ثبت نام ۴۵۰ هزار سرباز دیگر در پاییز است.

او افزود: اوکراینی‌ها نباید زیاد از آن بترسند، زیرا ظاهراً روسیه ده‌ها هزار نفر را هر ماه مخفیانه اعزام می‌کند و هیچ اقدام بدی روی نداده است.

رئیس‌جمهور روسیه در اوایل ماه جاری گزارش داد که تنها در سال جاری میلادی حدود ۳۰۰ هزار نفر در ارتش روسیه ثبت نام کرده‌اند و توضیح داد که چرا بر خلاف کی‌یف، مسکو نیاز خاصی به جنگجویان خارجی ندارد. این اظهارات در پاسخ به این ادعا بود که مسکو از کره شمالی برای تکمیل نیروی انسانی درخواست کمک کرده است، ایده‌ای که او آن را «بیهوده کامل» نامید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار