عقب‌نشینی اتحادیه اروپا از تحریم تاجران سرشناس روسیه

اتحادیه اروپا همزمان با لغو تحریم چندین تاجر روسیه، به کار بردن نام الیگارش برای آن‌ها را هم حذف کرد.

اتحادیه اروپا در حالی‌که تحریم را از روی ۳ تاجر معروف و سرشناس روسیه حذف کرد، در بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از این برچسب «الیگارش» را بر روی نام این افراد نخواهد زد؛ الیگارش به طور معمول برای تاجران سرشناس و نزدیک به رئیس‌جمهور روسیه استفاده می‌شد که بیشتر آن‌ها در یک سال گذشته به دلیل حملات این کشور به اوکراین تحت تحریم قرار گرفتند.

این تاجران اغلب افرادی هستند که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی از خصوصی‌سازی صنایع سود بسیار بردند و اکنون اتحادیه اروپا در آخرین موضع خود نسبت به این افراد در این بیانیه اعلام کرد که از این به بعد صفت بی‌طرف و خنثی «تاجران پیشرو» را برای این افراد استفاده خواهد کرد. شورای اتحادیه اروپا همچنین برخی از دلایل گنجاندن ۱۴۰ فرد و ۴۱ نهاد مرتبط با روسیه را در فهرست تحریم‌های خود تغییر داده است.

در اوایل سال جاری، شورای اتحادیه اروپا معیار‌های رسمی برای اعمال تحریم‌های شخصی علیه بازرگانان روسی را روشن کرد و دلایل رسمی را گسترش داد، این دلایل به بروکسل اجازه می‌داد افراد مرتبط با کشور تحریم‌شده را در لیست سیاه قرار دهد.

بر اساس این مقررات، اتحادیه اروپا می‌تواند تحریم‌هایی را علیه بازرگانان برجسته فعال در روسیه و بازرگانانی که در بخش‌های اقتصادی که منبع درآمد قابل توجهی برای این کشور محسوب می‌شوند، اعمال کند.

شورای اروپا همچنین هویت ۴ فرد روس که اکنون از تحریم‌ها خارج شده‌اند را هم افشا کرد که البته اکنون یکی از آن‌ها مرده است. «گریگوری برزکین» تاجر روسی، «فرخاد احمدوف» میلیاردر و عضو سابق شورای فدراسیون، و «الکساندر شولگین» رئیس سابق شرکت تجارت الکترونیک روسیه (اوزون)، افرادی هستند که پس از این تحریم‌های اتحادیه اروپا از روی آن‌ها برداشته شده است. «گئورگی شووایف» هم سرهنگ ارتش روسیه، بود که پاییز سال گذشته (۲۰۲۲) مرد، اما اکنون نامش از لیست تحریم‌ها حذف شده است.

تصمیم برای تمدید نکردن تحریم‌ها علیه این افراد اوایل این هفته اعلام شد، اما  اتحادیه اروپا تا امروز (پنجشنبه) نام آن‌ها را اعلام نکرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۲۰ آذر ۱۴۰۲
اقدام اشتباه اروپا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۰ آذر ۱۴۰۲
تاجران به روسیه بازگشتند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۲۴ شهريور ۱۴۰۲
اتحادیه اروپا در برابر ایران و روسیه از موضع ضعف عمل کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۲۳ شهريور ۱۴۰۲
متاسفم
آخرین اخبار