آمریکا تجربه میانجی‌گری در منطقه قفقاز را ندارد

یک نماینده ارشد پارلمان روسیه از سفر هیئت آمریکایی به ایروان انتقاد کرد.

در بحبوحه کشمش‌ها و تنش‌های سیاسی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان، سفر یک هیئت آمریکایی به ایروان باعث خشم مقامات مسکو در این باره شده است، زیرا روسیه از دیرباز منطقه قفقاز را حیاط خلوت خود می‌پندارد. 

به گزارش تله تریدر، آدالبی شخاگوشف، عضو کمیته امنیت دومای روسیه امروز (دوشنبه) با انتقاد از سفر یک هیئت آمریکایی به ارمنستان گفت: آمریکایی‌ها تجربه میانجی‌گری در بحران‌ها ندارند، اما در زمینه دامن زدن به درگیری‌های منطقه‌ای استاد هستند. 

وی خاطر نشان کرد: این سفر را می‌توان نه مداخله در امور داخلی ارمنستان بلکه مداخله در امور قفقاز جنوبی خواند. این در حالی است که آمریکا به هیچ عنوان تجربه میانجی‌گری در این منطقه را ندارد، اما همیشه آماده سرمایه گذاری در مناقشات است!

این سخنان پس از آن مطرح می‌شود که سفارت آمریکا در ایروان اعلام کرده بود هیئتی به سرپرستی گری پیترز، سناتور دموکرات از ۲۲ تا ۲۵ سپتامبر به ارمنستان سفر کرده و با رهبران این کشور دیدار و گفت‌وگو می‌کند. 

روابط میان ارمنستان و آمریکا، تاثیر اقدامات نظامی باکو در منطقه قره باغ، و مسائل امنیتی و بشردوستانه محور گفت وگوی هیئت آمریکایی با همتایان ارمنی خود است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار