ابراز نگرانی گوترش نسبت به وضعیت قره باغ

دبیرکل سازمان ملل متحد پس از دیدار با وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان نسبت به تشدید اوضاع اخیر در قره باغ ابراز نگرانی کرد.

در بیانیه دفتر دبیرکل سازمان ملل متحد پس از دیدار آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل با جیحون بایراموف، وزیر امور خارجه آذربایجان آمده است: دبیرکل نسبت به تشدید تنش نظامی اخیر در منطقه ابراز نگرانی کرد و گفت که باکو به آتش بس پایبند باشد.

گوترش در مذاکرات با آرارات میرزویان، وزیر امور خارجه ارمنستان نیز علاوه بر اینکه خواستار حفظ آتش بس شد، بر حمایت سازمان ملل از تمامی تلاش‌های میانجی‌گرانه برای دستیابی به صلح بلندمدت در منطقه تاکید کرد.

به گزارش رادیو دولتی ارمنستان، میرزویان در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با گوترش دیدار کرد و دو طرف درباره اوضاع قفقاز جنوبی و تحولات اخیر قره‌ باغ رایزنی کردند.

بر اساس این گزارش، میرزویان در این دیدار بر دسترسی نهاد‌های بین‌المللی از جمله آژانس‌های سازمان ملل به قره‌ باغ تاکید کرد.

در همین حال، خبرگزاری ترند جمهوری آذربایجان گزارش داد که بایراموف نیز در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با گوترش دیدار کرد و اطلاعاتی در مورد اوضاع منطقه و طرح صلح میان باکو و ایروان و خلع سلاح نیرو‌های ارمنی در قره‌ باغ به دبیرکل سازمان ملل ارائه کرد.

به گزارش اینترفکس در ۱۹ سپتامبر، جمهوری آذربایجان آغاز «اقدامات ضدتروریستی محلی» در قره باغ کوهستانی را اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار