آمریکا یک هیات پارلمانی به ارمنستان فرستاد

چندین سناتور آمریکایی برای اعلام حمایت از ارمنستان امروز شنبه به ایروان سفر خواهند کرد.

آمریکا دارای یک جامعه بزرگ ارمنی است که به شدت از ایروان در تقابل چند دهه‌ای خود با باکو بر سر منطقه ارمنی‌نشین حمایت می‌کند.

براسای گزارش منابع ارمنی یک هیات از کنگره آمریکا روز شنبه با رهبران ارمنستان دیدار خواهد کرد تا حمایت خود را از این کشور کوچک حوزه قفقاز که پس از کنترل آذربایجان بر قره باغ کوهستانی مورد مناقشه متحول کرده است، اعلام کند.

سفارت آمریکا اعلام کرد که این گروه با نیکول پاشینیان، نخست وزیر و تعدادی از مقامات دیگر ارمنستان دیدار خواهد کرد تا درباره روابط واشنگتن و ایروان و تأثیر اقدامات نظامی اخیر جمهوری آذربایجان بر جمعیت ارمنی قره باغ گفتگو کنند.

 این دیدار در حالی انجام می‌شود که پاشینیان تلاش می‌کند از موج اخیر اعتراضات علیه حکومت آشفته خود جان سالم به در ببرد.

پاشینیان ارمنستان را زمانی رهبری می‌کرد که جمهوری آذربایجان برای اولین بار بخش‌های وسیعی از قره باغ کوهستانی را در یک جنگ شش هفته‌ای سه سال پیش پس گرفت. این شکست باعث تظاهرات خشونت آمیز در ایروان شد که معترضان دفتر پاشینیان را غارت کردند.

پارلمان ارمنستان قصد دارد جلسات استیضاح پاشینیان را به دلیل پیروزی نظامی این هفته رقیب سرسخت خود در زمان بازگشت به جلسه ماه آینده برگزار کند.

هیات آمریکایی توسط سناتور گری پیترز رهبری می‌شود. این دموکرات از میشیگان در این ماه باکو را به انجام حملات «غیر تحریک آمیز» علیه همسایه خود متهم کرد. او روز جمعه در شبکه‌های اجتماعی گفت: «رژیم رئیس جمهور الهام علی اف در قره باغ کوهستانی یک فاجعه انسانی را مرتکب می‌شود».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار