باکو: جنگجویان ارمنی که سلاح خود را تحویل دهند مشمول عفو عمومی می‌شوند

مقامات جمهوری آذربایجان وعده داده‌اند در صورتی که جنگجویان قره باغ سلاح خود را زمین بگذارند مشمول عفو عمومی شوند.

عملیات نظامی جمهوری آذربایجان در منطقه قره باغ در نهایت با توافق صلحی که با میانجیگری روسیه انجام شد به پایان رسید. اکنون مقامات باکو در راستای بازگرداندن آرامش به این منطقه ابتکار عمل را در دست گرفته‌اند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات باکو می‌گویند در صورتی که جنگجویان منطقه قره باغ اقدام به زمین گذاشتن اسلحه خود بکنند، مشمول عفو عمومی خواهند شد. 

این موضوع پس از آن مطرح می‌شود که جمهوری آذربایجان از ادامه مقاومت برخی گروه‌های مسلح در منطقه قره باغ و امتناع آنان از تحویل سلاح خود خبر داده بود. باکو می‌کوشد با تشویق گروه‌های مسلح ارمنی آن‌ها را از ادامه مقاومت بازدارد. 

اقلیت ارامنه مستقر در قره باغ روز گذشته اعلام کردند که نیازمند تضمینی امنیتی پیش از تحویل تسلیحات خود به جمهوری آذربایجان هستند. 

الهام علی اف، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان پیش‌تر اعلام کرده بود مشت آهنین ما ایده یک قره باغ ارمنی مستقل را به تاریخ فرستاد و اکنون این منطقه به عنوان بخشی از کشور ما تبدیل به بهشت خواهد شد. 

با این حال، مقامات باکو در نظر ندارند با اقدامات خود به تنش‌ها دامن بزنند. حکمت حاجی اف، مشاور الهام علی اف در مسائل خارجی تاکید دارد: جمهوری آذربایجان به جنگجویان قره باغ که تسلیحات خود را تحویل دهند عفو عمومی اعطا خواهد کرد؛ حتی اگر در گذشته با ما جنگ مسلحانه کرده باشند. 

وی افزود: حقوق ساکنان ارمنی قره باغ همانند شهروندان جمهوری آذربایجان گرامی داشته خواهد شد. با درخواست این منطقه برای کمک‌های بشردوستانه از جمله سوخت امروز ۳ محموله بشردوستانه به منطقه اعزام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار