نشست نمایندگان باکو و هیاتی از ارامنه قره باغ آغاز شد

نمایندگانی از جمعیت ارمنی منطقه قره باغ برای مذاکره با طرف جمهوری آذربایجان وارد شهر یولاخ شدند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که نشست نمایندگان باکو و هیاتی از ارامنه قره باغ در شهر یولاخ جمهوری آذربایجان آغاز شده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی عمومی جمهوری آذربایجان: «نمایندگان مردم ارمنی قره باغ که موافق مذاکره با طرف جمهوری آذربایجان بودند، برای مذاکره وارد منطقه شهر یولاخ شدند و نیرو‌های حافظ صلح روسیه آن‌ها را همراهی کردند.»

دیروز چهارشنبه وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که با میانجیگری نیرو‌های حافظ صلح روسیه بر سر آتش بس کامل بین جمهوری آذربایجان و نمایندگان منطقه قره باغ توافق شده است.

وزارت دفاع باکو با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به درخواست نمایندگان مردم ارمنی قره‌باغ، از طریق نیرو‌های حافظ صلح روسیه، در تاریخ ۲۰ سپتامبر (۲۹ شهریور) توافقی مبنی بر تعلیق اقدامات ضد تروریسم محلی در ساعت ۱۳:۰۰، تحت تعدادی از شرایط حاصل شد. .» 

در این بیانیه شرایط زیر مشخص شده است: تشکیل‌های نیرو‌های مسلح ارمنستان و تشکیلات مسلح غیرقانونی ارمنی حاضر در منطقه قره‌باغ  سلاح‌های خود را تحویل می‌دهند، مواضع رزمی و نظامی را رها کرده و به طور کامل خلع سلاح می‌شوند. واحد‌های نیرو‌های مسلح ارمنستان علاوه بر انحلال تشکیلات مسلح ارمنی، قسمتی را که جمهوری آذربایجان خاک خود می‌داند، را ترک خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۲۱ ۳۱ شهريور ۱۴۰۲
همه سرزمین های آذربایجان باید به آذربایجان برگردد بدون شرط آذربایجان پیروز شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۳۰ شهريور ۱۴۰۲
آخر نشستن زیر پرچم آذربایجان .
آخرین اخبار