پاشینیان: ارمنستان در مذاکرات صلح قره باغ مشارکت نداشت

نخست وزیر ارمنستان اعلام کرد ایروان نقشی در مذاکرات میان قره باغ و باکو پیرامون صلح نداشته است.

دو جنگ بزرگ میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان درباره منطقه قره باغ در نهایت به نفع باکو خاتمه یافته و این منطقه اکنون تحت حاکمیت این کشور قرار دارد. با این حال، طی روز‌های اخیر جمهوری آذربایجان عملیات نظامی خود را برای آنچه مقابله با تروریست‌ها در این منطقه خوانده است آغاز کرد، اما در نهایت با میانجیگری روسیه بار دیگر آتش بس در این منطقه حاکم شد. 

به گزارش تله تریدر، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد مقامات ایروان هیچ نقشی در گفتگو‌های میان مقامات خودمختار قره باغ و جمهوری آذربایجان نداشته اند. ما در امضای این توافق صلح حضور نداشتیم و در مذاکرات پیرامون آن مشارکت نکردیم. 

گرچه غالب ساکنان منطقه قره باغ ارمنی هستند، اما این منطقه تحت حاکمیت جمهوری آذربایجان است. درپی موافقت امروز صبح مقامات این منطقه خودمختار با توافق صلح، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان فرمان توقف عملیات در این منطقه را صادر کرد.

 ریاست جمهوری آذربایجان اعلام کرد فردا نشستی با ارمنی‌های قره باغ برای بررسی ادغام آنان در جمهوری آذربایجان بر اساس قانون این کشور، برگزار خواهد شد.

 در مقابل  سخنگوی کرملین  نیز گفت: اتهامات ارمنی درباره نقش روسیه در منطقه قره باغ را نمی‌پذیریم و جمهوری آذربایجان بر اساس قانون در سرزمین خودش رفتار می‌کند.

جمهوری آذربایجان روز دوشنبه اعلام کرده بود که عملیات ضد تروریستی را در این منطقه جدایی طلب آغاز کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۱ ۳۰ شهريور ۱۴۰۲
این از بی عرضگی مقامات ارمنستان است که نمیتوانند منطقه ایی که اکثرشان ارمنی هستند رو با یک همه پرسی دوباره به کشور خود برگردانند صد البته به ضرر ایران چرا که ترکها قوی تر خواهند شد و به مرور گردنکشی خواهند کرد
آخرین اخبار