آغاز عملیات نظامی آذربایجان در منطقه قره باغ کوهستانی+ فیلم

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از آغاز عملیات نظامی در منطقه قره باغ کوهستانی و بسته شدن حریم هوایی خود به روی ارمنستان خبر داد.

در حالیکه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از آغاز عملیات نظامی مقابله با اقدامات تروریستی در قره‌باغ برای بازگرداندن نظم قانون اساسی خبر داد، رسانه‌های محلی از بسته شدن حریم هوایی جمهوری آذربایجان به روی ارمنستان خبر دادند.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که فرماندهی حافظان صلح روسیه و رهبری مرکز نظارت مشترک ترکیه و روسیه را در جریان رویداد‌های فعلی قرار داده است.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان گفته است که در عملیات نظامی خود، غیرنظامیان و زیرساخت‌ها هدف قرار نمی‌دهد و تنها اهداف نظامی را نابود می‌کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که نیرو‌های مسلح جمهوری آذربایجان به سامانه پدافند هوایی ارمنستان در «استپاناکرت» حمله کرده است.

پس از آن‌که باکو از آغاز عملیات نظامی در قره باغ به بهانه احیای قانون اساسی خبر داد، خبرنگار خبرگزاری فرانسه گفت که امروز (سه‌شنبه)، صدای انفجار‌هایی در استپاناکرت در قره باغ کوهستانی شنیده شده است.

از طرف دیگر، وزارت دفاع ارمنستان گفته است که نیرو‌های جمهوری آذربایجان حملات علیه نیرو‌های ارمنستان و مواضع نظامی این کشور با استفاده از سلاح‌های نقطه زن را آغاز کرده است.

شبکه روسی راشاتودی نیز در این خصوص گزارش کرد، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش این کشور «اقدامات ضدتروریستی با ماهیت محلی» را درمنطقه مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی آغاز کرده است و آن را راهی برای «دفع تحرکات گسترده» ارمنستان توصیف کرده است.

طبق این گزارش، باکو اعلام کرده است که هدف این اقدام نظامی، «از بین بردن مواضع نیرو‌های مسلح ارمنستان و دیگر اهداف نظامی است» و قصد حمله به زیرساخت‌های غیرنظامی را ندارد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان همچنین مدعی شده است که این عملیات به منظور اجرای توافق سه جانبه با روسیه و ارمنستان است که زمینه‌های قانونی را برای حضور نیرو‌های حافظ صلح روسی فراهم می‌کند.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان نیز تأکید کرده است که تنها راه صلح در منطقه، خروج کامل نیرو‌های مسلح ارمنستان از قره باغ و انحلال این رژیم در استپاناکرت است.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در جدیدترین به روزرسانی خود اعلام کرد اوضاع در مرز‌های ارمنستان از ساعت دو بعد از ظهر به نسبت آرام بوده است.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، ارمنستان را به راه‌اندازی تجمع نظامی در قره باغ کوهستان و انجام عملیات خرابکارانه علیه ارتش جمهوری آذربایجان محکوم کرده است.اوایل امروز، وزارت دفاع ارمنستان، ادعا‌های باکو مبنی بر آن‌که نیرو‌های این کشور نیمه شب گذشته به مواضع باکو حمله کرده بودند را رد کرد. باکو مدعی شده بود که این رخداددر مرز بین دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان درمنطقه‌ای واقع در ۱۰۰ کیلومتری از قره باغ کوهستانی رخ داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۲:۳۴ ۳۰ شهريور ۱۴۰۲
اگر جمهوری آذربایجان باکو مسلمان واقعی است سوال اینجاست که پس با دشمن درجه یک دین اسلام، قرآن، مظلومان، مسلمانان و بشریت مانند رژیم کودک کش، مظلوم کش و مسلمان کش صهیونیستی همه جانبه همکاری می کند.
پس جمهوری آذربایجان باکو ثابت کرده است و نشان داده است که نتها مسلمان نیست و متأسفانه بویی از انسانیت هم نبرده است.
جمهوری آذربایجان باکو به طور آشکار و علنی با حامیان اصلی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی مانند ترکیه جنایتکار و هم اسرائیل جنایتکار همه جانبه همکاری می کند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۲۹ شهريور ۱۴۰۲
آذربایجان اهرم فشار آمریکا روی ارمنستان برای جلوگیری از ورود ایرانیا و تجارت ایران با ارمنستانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶
اولا آذربایجان دنبال بدست آوردن اراضی اشغالی خود هست که ارمنستان قبول نمی کند تا اینجای کار ربطی به کسی ندارد ولی اگر آذربایجان بخواهد بعد از این نمایش به زنگزور انگشت بگذارد آن وقت ایران رو مقابل خود خواهد دید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
حمایت وزیر دفاع ترکیه از وزیر دفاع جمهوری آذربایجان عامل اصلی حملات جمهوری آذربایجان به منطقه ارمنی نشین قره باغ کوهستانی بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۷:۱۸ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
ارمنستان و هم جمهوری آذربایجان به همراه ترکیه در منطقه قره‌باغ مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت شده اند
ورود هیأت صهیونیستی به باکو برای همکاری‌های نظامی
جمهوری آذربایجان رسماً با رژیم صهیونیستی همه جانبه همکاری می کند
همکاری بی شرمانه جمهوری آذربایجان با رژیم کودک کش صهیونیستی، اهانت و خیانت به مردم مظلوم فلسطین است.
حملات توپخانه‌‌ای جمهوری آذربایجان به قره باغ کوهستانی 100 درصد فقط با دستور اردوغان بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
مشکل جمهوری آذربایجان با ارمنستان در منطقه قره باغ کوهستانی از طریق مذاکره حل نخواهد شد و حل نمی شود و از سال 1991 تاکنون هم برای همه مردم دنیا ثابت شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
۱۶:۳۱ ۱۴۰۲-۶-۲۸
حملات توپخانه‌‌ای جمهوری آذربایجان به قره باغ کوهستانی+فیلم
مقامات ارمنی نشین قره باغ کوهستانی روز سه شنبه (امروز) از حملات راکتی و توپخانه‌ای جمهوری آذربایجان به «مناطق مسکونی» خبر دادند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
. چه کسی بالاخره ترمز توسعه طلبی های الهام علی اوف را تواند گرفت .!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
باکو به ریسمان پوسیده اسرائیل دخیل بسته که به زودی پاره میشود
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۴:۲۱ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
الهام علی اف، اردوغان، نتانیاهو، هر سه یک هدف را دنبال می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۴:۱۶ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷
ارمنستان و هم جمهوری آذربایجان به همراه ترکیه و اسرائیل در منطقه قره‌باغ مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت شده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
ورود هیأت صهیونیستی به باکو برای همکاری‌های نظامی
یک هیأت نظامی صهیونیستی به ریاست مدیرکل وزارت جنگ این رژیم در باکو با وزیر دفاع جمهوری آذربایجان دیدار کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
فکر میکنم بهتر بود ارمنستان بدون جنگ قره باغ کوهستانی رو پس میداد
آخرین اخبار