درخواست سازمان ملل برای پایان بخشیدن به مناقشه قره باغ

سازمان ملل از طرف‌های درگیر خواست به مناقشه نظامی در منطقه قره باغ پایان دهند.

عملیات نظامی جدید جمهوری آذربایجان به بهانه مبارزه با تروریسم در منطقه قره باغ گرچه ده‌ها کشته و زخمی بر جای گذاشت، اما در نهایت با میانجیگری روسیه به صلحی ختم شد که طی آن قرار است این منطقه خودمختار از جنبه اجتماعی با جمهوری آذربایجان ادغام شود. با این حال، شواهد از شکننده بودن شرایط در قره باغ حکایت دارد. 

به گزارش تله تریدر، سازمان ملل امروز خواستار پایان قابل اتکا و بادوام جنگ میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در منطقه قره باغ پس از درگیری‌های اخیر شد. 

میروسلاو ینکا، دستیار دبیرکل سازمان ملل در امور آسیای مرکزی در این باره گفت: هرگونه تشدید دوباره تنش‌ها منجر به افزایش تلفات جانی و رنج انسانی خواهد شد و این امر مانعی بزرگ بر سر راه تلاش‌های صلح مورد حمایت جامعه بین المللی در این باره است. 

جمهوری آذربایجان مدعی است گروه‌های تروریستی مسلح در منطقه قره باغ فعال هستند و باید تسلیحات خود را تحویل باکو دهند. از سوی دیگر، ارمنستان تاکید دارد نیرو‌های مسلح این کشور هیچ فعالیتی در قره باغ ندارند. 

روسیه که نیرو‌های حافظ صلح را در منطقه مستقر کرده است تاکنون مداخله نظامی برای متوقف کردن عملیات نظامی جمهوری آذربایجان انجام نداده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار