باکو: فرانسه به دنبال استعمارگرایی جدید در قفقاز جنوبی است

جمهوری آذربایجان به شدت از سخنان رئیس جمهور فرانسه درباره ارمنستان انتقاد کرد.

جمهوری آذربایجان در نهایت پس از یک عملیات نظامی گسترده موفق شد نیرو‌های منطقه خودمختار قره باغ را مجبور به پذیرش مفاد صلح خود کرده و بر این منطقه تسلط کامل پیدا کند. با این حال این موضوع با انتقاد رهبران غربی همراه بود. 

به گزارش تله تریدر، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان امروز (دوشنبه) از امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه به دلیل اظهاراتش پیرامون ارمنستان انتقاد کرده و وی را به اعمال سیاست دوگانه متهم کرد. 

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: ما شاهد حمایت فرانسه از جدایی‌طلبان ارمنی در منطقه قره باغ هستیم. پاریس به دنبال استعمارگرایی نو در جنوب منطقه قفقاز است. هدف از عملیات نظامی ما در منطقه قره باغ مبارزه با تروریسم و اعمال حاکمیت خود بر سرزمین‌هایمان بوده است. 

این بیانیه پس از آن منتشر می‌شود که امانوئل مکرون روز گذشته بر اهمیت حفظ تمامیت ارضی سرزمین‌های ارمنی تاکید و خاطرنشان کرد که فرانسه به حمایت از مردم ارمنستان بر اساس قوانین بین المللی ادامه خواهد داد. 

لابی‌های ارامنه در فرانسه به شدت فعال هستند به طوری که پارلمان این کشور پیش‌تر با تصویب کشتار ارامنه به دست عثمانی در جنگ جهانی اول به عنوان نسل‌کشی، باعث خشم ترکیه شده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار