نافرمانی افسران پلیس لندن/ پلیس از ارتش درخواست کمک کرد

پس از متهم شدن یک افسر پلیس به جرم قتل یک فرد غیر مسلح، صد‌ها تن از افسران پلیس انگلیس اسلحه‌های خود را تحویل دادند و دست به نافرمانی زدند.

پس از اینکه افسران پلیس انگلیس در اعتراض به اتهام قتل زده شده به همکارشان، اسلحه‌های خود را تحویل دادند،  پلیس متروپولیتن از ارتش خواسته است تا حمایت ضد تروریسم را ارائه دهد.

براساس گزارش گاردین، سوئلا براورمن، وزیر کشور انگلیس دستور بازنگری در پلیس مسلح را صادر کرد تا نافرمانی رو به افزایش حدود ۱۰۰ افسر درخصوص اتهام زدن برای قتل کریس کابا، مرد غیرمسلح ۲۴ ساله در سپتامبر گذشته را دوباره مورد بررسی قرار دهند.

سخنگوی پلیس گفت که وزارت دفاع با درخواست برای ارائه پشتیبانی ضد تروریسم در صورت نیاز موافقت کرده است. از سویی دیگر سخنگوی وزارت دفاع انگلیس گفت: ما درخواست کمک نظامی به پلیس را از وزارت کشور برای ارائه پشتیبانی معمول ضد تروریسم به پلیس متروپولیتن در صورت نیاز پذیرفته ایم.

براورمن با دستور بازنگری پلیس مسلح در روز یکشنبه گفت: ما به افسران شجاع سلاح گرم خود وابسته هستیم تا از ما در برابر خطرناک‌ترین و خشن‌ترین مسائل در جامعه محافظت کنند. آن‌ها نباید بترسند که برای انجام وظایف خود در پاسگاه حاضر شوند. افسرانی که جان خود را برای حفظ امنیت ما به خطر می‌اندازند از حمایت کامل من برخوردارند و من تمام تلاشم را برای حمایت از آن‌ها انجام خواهم داد. به همین دلیل است که من یک بررسی را آغاز کرده ام تا اطمینان حاصل کنم که آن‌ها اعتماد به نفس لازم برای انجام وظایف خود را دارند و در عین حال از همه ما محافظت می‌کنند.

اما مداخله او توسط سیاستمداران مخالف، شخصیت‌های حقوقی و مبارزان حقوق مدنی مورد انتقاد قرار گرفته است. هریت هارمن از حزب کارگر گفت: هیچ یک از ما نباید کاری انجام دهیم یا بگوییم که در هر موردی در سیستم عدالت کیفری دخالت کند.

قوانین سختگیرانه بر گزارش محاکمات جنایی حاکم است تا اطمینان حاصل شود که آن‌ها منصفانه هستند و هیچ چیز به آن‌ها آسیب نمی‌رساند. محاکمه این افسر پلیس - که فقط با نام NX۱۲۱ شناخته می‌شود - تا سال آینده برنامه ریزی نشده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار