ثبت بیش از ۵۰۰ تیراندازی جمعی در آمریکا

براساس جدیدترین آمار، شمار حوادث تیراندازی جمعی در آمریکا در ده سال گذشته دو برابر شده است.

براساس آمار بایگانی خشونت با سلاح گرم (GVA) تعداد تیراندازی‌های دسته جمعی در آمریکا در سال جاری میلادی آخر هفته گذشته از مرز ۵۰۰ گذشت و این معادل میانگین تقریبی دو تیراندازی دسته جمعی در روز است.

روز یکشنبه، اداره پلیس دنور هشداری را در X (توئیتر سابق) ارسال کرد که مبنی بر تیراندازی بود که در آن پنج نفر مجروح شدند و این پانصدمین حادثه تیراندازی جمعی در سال جاری بود. ساعاتی بعد، پلیس ال پاسو گزارش داد که در حال بررسی تیراندازی بامداد در شرق ال پاسو است که منجر به کشته شدن یک جوان ۱۹ ساله و زخمی شدن ۵ نفر دیگر شد و تعداد کل تیراندازی‌های دسته جمعی را به ۵۰۱ نفر رساند.

در آمار مربوط به بایگانی خشونت با سلاح گرم تیراندازی دسته جمعی به حادثه‌ای گفته می‌شود که -بدون احتساب فرد تیرانداز- در آن چهار نفر یا بیشتر مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرند و یا مجروح یا کشته می‌شوند.

سال ۲۰۲۱ با ۶۸۹ مورد تیراندازی جمعی، بیشترین تعداد تیراندازی‌های دسته جمعی در تاریخ آمریکا ثبت شده است و این تعداد در سال ۲۰۲۲ به ۶۴۷ کاهش یافت؛ درحالی که داده‌های اف‌بی‌آی تعداد بیشتری از تلفات را نشان می‌دهد.

به تازگی هم مرکز ملی آمار آموزش (NCES) گزارش سالانه جنایات و ایمنی خود را منتشر کرد که در آن ۱۸۸ تیراندازی در مدارس با تلفات در سال تحصیلی ۲۰۲۱-۲۰۲۲ فاش شد که بیش از دو برابر تعداد حوادث ثبت شده در یک سال قبل است.

تیراندازی‌های دسته جمعی در دهه گذشته در آمریکا رو به افزایش بوده است. در سال ۲۰۱۴،  ۲۷۳ حادثه گزارش شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار