اولیانوف خواستار بازگشت طرف‌های غربی به مذاکرات برجام شد

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی از کشور‌های غربی خواست تا به میز مذاکرات برجام بازگردند.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین در پیامی در صفحه توییتر خود خواستار بازگشت به میز مذاکرات و توافقات سریع برای احیای برجام شد.

او در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد به نشست شورای حکام آژانس بین‌الملل اشاره کرد و گفت: «در جلسه امروز شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، کشور‌های غربی فهرست بلندی از نگرانی‌ها درباره انحرافات ایران از پارامتر‌های برجام ارائه کردند. پاسخ ما این است: «بگذارید به مذاکرات بازگردیم و توافق برای احیای برجام را نهایی کنیم و نگرانی‌ها یکی یکی ظرف چهار ماه برطرف می‌شود».

اظهارات نماینده روسیه در حالی مطرح شده است که سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس روز سه‌شنبه در حاشیه نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شدند که ایران به تعهدات بیانیه مشترک با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مارس گذشته پایبند نبوده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دوشنبه گذشته در گزارشی محرمانه به اعضای این سازمان مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران غنی‌سازی اورانیوم با سطح خلوص ۶۰ درصد را آهسته کرده است.

پیش‌تر منابع دیپلماتیک وین گفتند که در نشست شورای حکام آژانس قرار نیست هیچ قطعنامه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران صادر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۰۷:۲۹ ۲۳ شهريور ۱۴۰۲
و این در حالی است که متأسفانه 63 عضو آژانس اتمی تاکنون هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی درباره برنامه هسته‌ای رژیم صهیونیستی نکردند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۸:۱۲ ۲۲ شهريور ۱۴۰۲
غرب در شورای حکام آژانس بیانیه ضد ایرانی صادر کرد و باز هم غرب هیچ غلطی نمی تواند بکند
غرب جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایر سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از سال 1945 تاکنون در امور داخلی کشورها دخالت و مداخله می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۵:۳۳ ۲۲ شهريور ۱۴۰۲
کشورهای اروپایی از سال 2015 تاکنون به تعهدات خود در توافق هسته ای عمل نکردند.
کشورهای اروپایی از سال 2015 تاکنون به تعهدات خود در برجام عمل نکردند.
همکاری ایران با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از همان ابتدا غلط و اشتباه بوده است.
رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مورد اعتماد ما نیست و تاکنون هم نبوده است.
آخرین اخبار