رومانی: بخشی از پهپاد روسیه در خاک ما سقوط کرد

وزیر دفاع رومانی امروز گزارش‌ها درباره سقوط بخشی از پهپاد روسی در خاک این کشور را تایید کرد.

دلیل اصلی بروز جنگ اوکراین، تلاش کی یف برای ملحق شدن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است. کشور‌های عضو ناتو در همسایگی اوکراین از جمله لهستان از مهمترین حامیان مالی و تسلیحاتی کی یف در جنگ با روسیه محسوب می‌شود. این در حالی است که خطر گسترش جنگ به کشور‌های همجوار و تقابل مستقیم میان روسیه و ناتو وجود دارد. 

به گزارش تله تریدر، آنگل تیلوار، وزیر دفاع رومانی امروز (چهارشنبه) در مصاحبه با رسانه‌ها اعلام کرد بخشی از پهپاد تهاجمی روسیه در خاک این کشور سقوط کرده است. 

این سخنان پس از آن مطرح می‌شود که وزارت خارجه اوکراین اوایل هفته جاری با صدور بیانیه‌ای مدعی شد درپی حمله پهپاد‌های تهاجمی روسیه به بنادر منطقه دانوب که کی یف از آن‌ها برای صادرات غلات خود بهره می‌گرفت، بخشی از این پهپاد‌ها در خاک رومانی سقوط کرده و منفجر شده اند. در آن زمان بخارست گزارش‌های مطرح شده از سوی کی یف را رد کرده بود. 

مدتی بعد کلوس یوهانس، رئیس جمهور رومانی اعلام کرد یک پهپاد اوکراینی در فاصله بسیار نزدیکی با مرز این کشور (۸۰۰ متر) سقوط کرده و منفجر شده، اما وی تاکید کرد هیچ بخش یا قسمتی از این پهپاد وارد سرزمین رومانی نشده است. 

این موضوع از آن منظر حائز اهمیت است که مقامات کی یف می‌کوشند روسیه را یک تهدید جدی برای ناتو قلمداد کرده و این سازمان را وارد درگیری مستقیم با روسیه کنند؛ اقدامی که بعید است به دلیل زرادخانه بزرگ تسلیحات هسته‌ای روسیه از سوی آمریکا و متحدانش مورد قبول قرار گیرد. 

براساس ماده پنجم منشور ناتو که به روح این نهاد شهرت دارد، جنگ علیه یکی از اعضای این ائتلاف، جنگ علیه تمامی اعضا قلمداد شده و کشور‌های عضو وارد جنگ مستقیم با مهاجم خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار