زاخارووا: استقرار مجدد تسلیحات هسته‌ای آمریکا در اوکراین تنش زا است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه از گزارش‌ها درباره تصمیم آمریکا برای استقرار مجدد تسلیحات هسته‌ای در انگلیس انتقاد کرد.

پیمان استارت جدید که به دنبال اعمال محدودیت در شمار تسلیحات هسته‌ای دو ابرقدرت هسته‌ای جهان شامل روسیه و آمریکا بود، به دلیل مواضع خصمانه واشنگتن علیه مسکو پس از شروع جنگ اوکراین به بن بست رسیده است. این در حالی است که اکنون روسیه با استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی در بلاروس و آمریکا با استقرار این تسلیحات در اروپا گام‌های تنش آفرینی در این زمینه برداشته اند. 

به گزارش تله تریدر، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (سه شنبه) هشدار داد: اگر آمریکا بخواهد بار دیگر تسلیحات هسته‌ای خود را در انگلیس مستقر کند، این امر اقدامی تنش زا خواهد بود، زیرا واشنگتن پیش‌تر هدف خود را خارج ساختن تسلیحات هسته اش از قاره سبز اعلام کرده بود. 

اظهارات زاخارووا پس از آن مطرح می‌شود که فدراسیون دانشمندان آمریکایی اعلام کرد اسناد مرتبط با بودجه جدید ایالات متحده حاکی از آن است که نیروی هوایی این کشور مترصد بازسازی مجدد استقرار تسلیحات هسته‌ای در خاک انگلیس است. 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه با اشاره به جنگ اوکراین و سیل کمک‌های کشور‌های اروپایی به این کشور، خاطر نشان ساخت: سفارت روسیه در برلین و استکهلم نگرانی خود را از اقدامات دولت‌های آلمان و سوئد در همکاری و کمک به ساخت، تعمیر، و حفظ و نگهداری تسلیحات اوکراین ابراز داشته است. 

اتحادیه اروپا پس از آمریکا بزرگترین حامی مالی و تسلیحاتی اوکراین در جنگ با روسیه به شمار می‌رود. بروکسل تاکنون علاوه بر تامین تسلیحات و کمک‌های مالی به کی یف، طیف گسترده‌ای از تحریم‌ها را نیز علیه مسکو اعمال کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۵ شهريور ۱۴۰۲
آمریکایی خوب آمریکایی مرده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۱۵ شهريور ۱۴۰۲
این آمریکاییای الدنگ رو باید شوت کرد تو یه سیاره دیگه بلکه دنیا از شرشون راحت بشه که البته بازم از اینا بعیده و از همونجام شر درست میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۱۵ شهريور ۱۴۰۲
بابا تو رو خدا تا دیر نشده یه سیاره پیدا کنین این آمریکاییا رو بفرستین اونجا
ببین چه کشت کشتاری تو اوکراین راه انداختن و روزبروزم دارن بدترش میکنن و دارن کار رو به جاهای باریک میکشونن
تازه صب تا شبم برا تایوان نقشه میکشن
آخرین اخبار