کاهش ۱۰ میلیون بشکه‌ای ذخایر نفت استراتژیک آمریکا

وزارت انرژی آمریکا از کاهش ۱۰ میلیون بشکه‌ای ذخایر نفت استراتژیک این کشور خبر داد.

آمریکا گرچه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت خام در جهان محسوب می‌شود، اما به دلیل مصرف بالایی که دارد همواره به جریان دائمی طلای سیاه وابسته است. از این رو، واشنگتن اقدام به ایجاد مخازنی جهت ذخیره نفت استراتژیک برای خود کرده است. این مخازن به دلیل بالا و پایین رفتن مصرف داخلی و یا کاهش یا افزایش واردات در طول سال شاهد نوسان است. 

به گزارش تله تریدر، سازمان انرژی آمریکا امروز (چهارشنبه) در گزارش جدید خود پیرامون ذخایر نفت استراتژیک این کشور اعلام کرد میزان این ذخایر در هفته منتهی به ۲۵ اوت شاهد ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه کاهش بوده است. 

بر اساس داده‌های آماری جدید، میزان ذخایر نفت خام آمریکا طی این مدت به ۴۲۲ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه کاهش یافته است. طی این مدت پالایشگاه‌های نفت آمریکا به طور میانگین روزانه ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه نفت خام را پالایش کرده اند که ۱۷۳ هزار بشکه کمتر از هفته قبل است. 

میزان تولید بنزین طی این مدت به طور میانگین ۱۰ میلیون بشکه در روز شاهد افزایش بوده است. همچنین پالایشگاه‌های آمریکا با ۹۳ درصد ظرفیت خود اقدام به پالایش نفت کرده اند. 

داده‌های آماری مربوط به میزان صادرات نفت خام به آمریکا نیز نشان می‌دهد طی بازه یک هفته گذشته به طور میانگین روزانه ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه نفت خام وارد آمریکا شده است که شاهد کاهش ۳۱۶ هزار بشکه‌ای نسبت به مدت مشابه یک هفته قبل از آن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار