میزان تقاضای روزانه نفت در جهان به ۱۰۲ میلیون بشکه در روز رسید

آژانس بین المللی انرژی در جدیدترین گزارش خود به عرضه و تقاضا در بازار نفت خام و اقتصاد جهان پرداخته است.

اقتصاد جهان طی ۱۷ ماهی که از جنگ اوکراین می‌گذرد شاهد فراز و فرود‌های زیادی بوده است. تقاضا برای نفت خام به عنوان یکی از منابع انرژی اصلی جهان به میزان زیادی تابع شرایط اقتصادی جهان است که آن نیز به دلیل تحریم‌های غرب علیه روسیه و نیز جهش تورم در کشور‌های غربی شاهد نوسانات زیادی بوده است. در این میان، سازمان‌های بین المللی اقتصادی برآورد‌های خود درباره میزان تقاضا و شرایط بازار انرژی را در قالب گزارشی منتشر می‌کنند. 

به گزارش تله تریدر، آژانس بین المللی انرژی امروز (پنج شنبه) با انتشار گزارش ماهانه خود، اعلام کرد میزان تقاضا برای نفت خام در جهان به دلیل چالش‌های محیط اقتصادی تحت فشار شدید قرار دارد. از مهمترین این چالش‌ها می‌تواند به افزایش شدید نرخ بهره از سوی بانک‌های مرکزی اشاره کرد. 

این نهاد در گزارش جدید خود با تجدید نظر در برآورد خود از تقاضا برای طلای سیاه در جهان، آورده است: میزان رشد تقاضا برای نفت خام در سال جاری میلادی با ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه افزایش، به ۱۰۲ میلیون و یکصد هزار بشکه در روز رسیده است. 

آژانس بین المللی انرژی با اشاره به شرایط اقتصادی چین پس از کنترل همه گیری کرونا در این کشور، می‌گوید ۷۰ درصد افزایش تقاضا برای نفت خام در جهان مربوط به پکن است. با این حال، شرایط اروپا در این میان مناسب نیست و در بحبوحه رکود شدید در فعالیت‌های صنعتی در قاره سبز، درخواست برای طلای سیاه در این منطقه رو به کاهش است. 

این گزارش در پایان درباره شرایط عرضه نفت خام به بازار نیز اعلام داشت: در ماه ژوئن میزان عرضه نفت به بازار از سوی تولید کنندگان ۴۸۰ هزار بشکه در روز افزایش را نشان می‌دهد. با این حال، به دلیل تصمیم کارتل نفتی اوپک پلاس باید در ماه ژوئیه انتظار سقوط شدید عرضه به بازار انرژی را داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار