آمریکا: سیاست‌های سختگیرانه چین را غیرقابل سرمایه گذاری کرده است

وزیر بازرگانی آمریکا در سفر به پکن از این کشور به دلیل اعمال سیاست‌های سختگیرانه علیه شرکت‌های خارجی انتقاد کرد.

آمریکا و چین، قدرت‌های اول و دوم اقتصادی جهان اکنون درگیر رقابت‌های امنیتی هستند و همین امر بر روابط تجاری دو کشور سایه افکنده است. با این حال، مقامات دو کشور به دنبال آن هستند که با حفظ کانال‌های دیپلماتیک، مانع از تشدید بیشتر تنش‌ها شوند. سفر جینا ریموندو، وزیر بازرگانی آمریکا به پکن در راستای همین امر انجام شده است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، جینا ریموندو امروز (سه شنبه) با اشاره به شرایط سخت شرکت‌های آمریکایی در چین، از مقامات پکن خواست در این زمینه سیاست همکاری را در پیش گیرند. 

وی در این باره افزود: ما شاهد جریمه ها، حملات و سایر اقداماتی از سوی چین هستیم که انجام تجارت با دومین اقتصاد بزرگ جهان را بسیار دشوار ساخته است. شرکت‌های آمریکایی به من گلایه کرده اند که چین اکنون غیرقابل سرمایه گذاری شده است. 

ریموندو خاطر نشان ساخت: آمریکا به دنبال آن نیست که روابط تجاری خود با چین را قطع کند. با این حال، ما نمی‌توانیم تمامی تخم مرغ‌ها خود را در داخل یک سبد قرار دهیم. حیطه‌های دیگری وجود دارد که ما به دنبال همکاری با طرف چینی درباره آن هستیم. 

وی افزود: تغییرات اقلیمی، هوش مصنوعی، بحران قاچاق ماده مخدر فنتالین (که آمریکا مدعی است منبع آن چین است) از جمله حوزه‌هایی است که ما به دنبال همکاری با پکن پیرامون آن‌ها هستیم. 

اکنون بیش از ۷۰ هزار شرکت آمریکایی در چین فعال هستند. با این حال، سیاست‌های محدود کننده واشنگتن در صادرات اقلام به چین و نیز اعمال تعرفه‌های گمرکی سنگین بر کالا و خدمات وارداتی از این کشور، روابط تجاری میان دو طرف را با مشکل مواجه ساخته است.

برچسب ها: آمریکا ، چین ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۳ ۰۸ شهريور ۱۴۰۲
در دنائت و پستی آمریکا همین بس که من که هشت بار از طرف کنفرانسهای معتبر آمریکا دعوت شدم و برای رفع مشکلات عظیم جهانی راه حل دادم رو سه ماهه هنوز تو کلیرنس نیگر داشتن و بهم ویزا ندادن
آخرین اخبار