رژیم صهیونیستی تحت فشار آمریکا مناقصه ساخت نیروگاه را از چینی‌ها پس گرفت

در نتیجه فشار‌های واشنگتن بر تل‌آویو برای لغو مناقصه ساخت نیروگاهی در سرزمین‌های اشغالی توسط چین، این پروژه به یک شرکت صهیونیستی واگذار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رژیم صهیونیستی تحت فشار‌های آمریکا پروژه ساخت نیروگاه آب شیرین کن در سرزمین‌های اشغالی را از چینی‌ها پس گرفت.

باراک راوید، خبرنگار کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی اعلام کرد با افزایش فشار‌ها از سوی واشنگتن، تل‌آویو مناقصه ساخت نیروگاه آب شیرین کن را با طرف‌های چینی لغو و آن را به یک شرکت صهیونیستی واگذار کرد.

خبرنگار صهیونیست در پیامی در صفحه شخصی خود در توئیتر آورد: پس از فشار‌های شدید دولت ترامپ، وزارت دارایی اسرائیل با تصمیم اعطای مناقصه ساخت نیروگاه آب شیرین کن «سورک ۲» به هایچیسون، که تحت کنترل چین است، مخالفت کرد. بنا به گفته واوید این پروژه به یک شرکت صهیونیستی واگذار شده است.

رسانه‌های خبری صهیونیست، لغو پروژه مناقصه مشترک میان چین و رژیم صهیونیستی را به سفر اخیر مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا به سرزمین‌های اشغالی ارتباط می‌دهند.

روابط میان آمریکا و چین در ماه‌های اخیر بر سر شیوع ویروس مرگبار کووید-۱۹ دچار تنش شده است. آمریکا، چین را به پنهان کاری در خصوص اطلاعات مربوط به شیوع ویروس کرونا و آزمایشگاهی بودن این ویروس متهم می‌کند. پیش از این نیز آمریکا و چین تنش‌های بسیاری بر سر مسائل تجاری با هم داشته و چندین دور تعرفه تجاری را علیه یکدیگر وضع کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
تحت فشار نه، این ها که حامی رژیم صهیونیستی هستند
آخرین اخبار