چین: آمریکا به دنبال طولانی کردن عمدی مبارزه با کرونا است

نماینده چین در سازمان ملل اعلام کرد آمریکا با ایجاد موانع تجاری به دنبال تضعیف اقتصاد دنیا و با قطع کمک به سازمان جهانی بهداشت به دنبال طولانی کردن عمدی مبارزه با ویروس کرونا است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وانگ اون، نماینده چین در سازمان ملل در نشستی با حضور مقام‌های سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) در وین با انتقاد از تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا تاکید کرد این تحریم‌های فراسرزمینی باعث اخلال در عرضه نفت و تشدید بی‌ثباتی‌ها در خاورمیانه می‌شود.

نماینده چین در سازمان ملل همچنین اعلام کرد آمریکا با ایجاد موانع تجاری به دنبال تضعیف اقتصاد دنیا و با قطع کمک به سازمان جهانی بهداشت به دنبال طولانی کردن عمدی مبارزه با ویروس کرونا است.

این دیپلمات چینی از اوپک بابت تلاش برای ایجاد ثبات در بازار جهانی نفت تشکر کرد، اما در ادامه بخش اعظم سخنرانی‌اش را به تنش‌ها با آمریکا اختصاص داد.

نماینده چین در سازمان ملل گفت: «آمریکا برای سلب مسئولیت از خودش بابت مهار نامناسب این بیماری همه‌گیر، بیشترین تلاش‌ها را برای اتهام‌پراکنی و سیاه‌نمایی علیه چین و سازمان جهانی بهداشت انجام داده است.»


بیشتر بخوانید:


وی تاکید کرد: «چنین اقداماتی نه تنها تلاش‌های بین‌المللی و همکاری‌ها علیه این بیماری را مختل و تضعیف کرده بلکه در عمل به صورت مصنوعی، بیماری کووید-۱۹ و به تبع آن، رکود اقتصاد جهان را طولانی‌تر کرده است. این اتفاق موجب شیوع خطرات نظام‌مند در نظام مالی برخی کشور‌ها خواهد شد.»

وانگ اون همچنین گفت واشنگتن با اعمال دلبخواهانه تعرفه‌ها، بهبود اوضاع اقتصادی دنیا را در معرض خطر قرار داده است.

وانگ گفت چنین سیاست‌های موجب کاهش حجم تجارت بین‌المللی و مبادلات آزادانه کالا‌ها در جهان خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
چین چقدر گستاخ هست، بیشتر جنگ ویتنام آمریکا کشته داده است اما چین بسیار کم، چین فکر کرده مردم دنیا ساده لوح هستند تا دروغ را باور کنند.
آخرین اخبار