پمپئو چین را متهم به حمله سایبری به نهاد‌های آمریکایی کرد

وزیر خارجه آمریکا مدعی شده که هکر‌های مرتبط با چین نتایج تحقیقات آمریکا درباره ویروس کرونا را سرقت کرده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا در ادامه اتهام‌زنی‌های خود، چین را متهم به حمله سایبری به نهاد‌های تحقیقاتی مرتبط با ویروس کرونا در این کشور کرده است.

پمپئو مدعی شده که هکر‌های چینی اطلاعات مربوط به تحقیقات آمریکا درباره ویروس کرونا را سرقت کرده‌اند.

روز چهارشنبه نیز اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) مدعی شد که چین نهاد‌های آمریکایی مرتبط با تحقیقات درباره کرونا را مورد حمله سایبری قرار داده است.

اداره تحقیقات فدرال و آژانس امنیت سایبری و زیرساخت با انتشار بیانیه مشترکی مدعی شدند که هکر‌های چینی با انجام حملات سایبری قصد سرقت اطلاعات مربوط به تحقیقات آمریکا درباره واکسن ویروس کرونا را داشته‌اند.

تنش میان پکن و واشنگتن از زمان شیوع ویروس کرونا به شدت افزایش یافته و آمریکا اتهامات مختلفی را علیه چین مطرح کرده است.

روز چهارشنبه همچنین پلیس فدرال آمریکا یک دانشمند هوافضای این کشور را به اتهام ارتباط با چین بازداشت کرد.

تنش‌های آمریکا و چین از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بالا گرفته است. ابتدا تنش‌های دو کشور ابعاد تجاری به خود گرفت و دو کشور را بیش از دو سال درگیر خود کرد. پس از شیوع ویروس کرونا این تنش‌ها ابعاد تازه‌ای به خود گرفته و به دلیل اتهام‌زنی واشنگتن علیه پکن بر سر شیوع این بیماری هر روز تشدید می‌شود.

بسیاری از اطرافیان ترامپ و خود او بار‌ها چین را به دلیل شیوع ویروس کووید-۱۹ مقصر دانسته و اتهامات بسیاری بر این کشور وارد کرده‌اند.

چین نیز به دفعات این اتهامات را رد کرده است و از جامعه جهانی خواسته تا به این هجمه‌ها پایان بدهند و به فکر راه‌حلی برای مقابله به این ویروس باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار