ادعای مقام سودانی درباره مرگ رئیس نیرو‌های پشتیبانی سریع

سفیر سودان در لیبی ادعا کرد رئیس یکی از گروه های درگیر در جنگ داخلی سودان مرده است.

ابراهیم محمد احمد، سفیر سودان در لیبی به دلیل اظهارات جنجالی خود درباره محمد حمدان دقلو (حمیدتی) رئیس نیروهای پشتیبانی سریع، موجی از واکنش‌ها را در میان سودانی‌ها برانگیخت.

براساس گزارش اسپوتنیک، سفیر سودان در لیبی طی گفت‌وگوی تلویزیونی با شبکه قطری «الجزیره مباشر» مدعی شد که «محمد حمدان دقلو ملقب به حمیدتی» درگذشته است و با وجود اینکه موثق بودن این اطلاعات را تایید اما از اعلام تاریخ فوت خودداری کرد .

سفیر به الجزیره مباشر گفت: «حمیدتی مرد، این را از من بشنوید. من مسئول حرف هایم هستم.» آنچه جنجال های بیشتری را برانگیخت، اظهار نظر سفیر سودان در مورد ظهور حمیدتی بود که گفت: او می میرد و دوباره زنده می شود.

نیروهای پشتیبانی سریع همواره خبر «مرگ حمیدتی» را که بارها از سوی ارتش سودان منعکس می شود را تکذیب کرده اند که آخرین آن اظهارات دومین فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع بود که گفت: فرمانده نیروها محمد حمدان دقلو (حمیدتی) حالش خوب است و با نیروهایش در صفوف مقدم است.

دقلو پس از درخواست ارتش برای ادغام نیروهای واکنش در نیروهای مسلح، ارتش سودان را به برنامه‌ریزی برای ابقا در قدرت و عدم واگذاری قدرت به غیرنظامیان متهم کرد، این در حالی است که ارتش تحرکات نیروهای واکنش سریع را یک شورش علیه دولت انتقالی خواند.

برچسب ها: سودان ، جنگ در سودان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار