سفر هیات بلندپایه امنیتی عراقی به عین الاسد

یک هیات امنیتی متشکل از رئیس ستاد مشترک ارتش عراق امروز به پایگاه نظامی عین الاسد رفت.

 یک هیات امنیتی به ریاست سپهبد عبدالامیر یارالله، رئیس ستاد مشترک ارتش عراق امروز شنبه وارد پایگاه عین الاسد در غرب استان الانبار شد.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع): ریاست این هیات را سپهبد عبدالامیر یارالله رئیس ستاد ارتش و سپهبد قیس المحمداوی معاون عملیات مشترک فرماندهی ارتش برعهده داشتند.

خبرنگار واع در این خصوص گفت: «هیات در این پایگاه نشستی برگزار خواهد کرد تا در مورد طرح های ایمن سازی صحرای الانبار و نوار مرزی با سوریه گفتگو کند».

شایان ذکر است پایگاه عین الاسد محل استقرار نظامیان آمریکایی است.  ماموریت نیرو‌های آمریکایی در ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ مستشاری و نظامیان آمریکایی اعلام شد. نظامیان آمریکایی اکنون در سه پایگاه اصلی یکی در «عین الاسد» در ۱۳۰ کیلومتری شهر الرمادی مرکز الانبار در غرب عراق، پایگاه حریر در شمال اربیل در اقلیم کردستان عراق و پایگاه ویکتوریا در مجاورت فرودگاه بغداد مستقر هستند.

به تازگی نیروهای عراقی فاش کردند نظامیان آمریکایی در مرز عراق و سوریه تحرکات غیرعادی دارند. اما پس از آن قیس الخزعلی، دبیرکل عصائب اهل الحق عراق اعلام کرد در خصوص تحرکات نظامیان آمریکایی اغراق شده است و آن‌ها زیر نظر دولت عراق درحال جابجایی نیروهای خود بین عراق و سوریه بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
ایران باید به ماندن آمریکا ومستقر شدن آنان در پایگاهها آمریکا در عراق واکنش نشان دهد نیروهای آمریکا هر چه زودتر از عراق بیرون بروند
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۳:۴۴ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
حامیان اصلی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی را بشناسید
1 - آمریکا
2 - غرب
3 - عربستان سعودی
4 - امارات
5 - ترکیه
6 - اسرائیل
7 - سازمان های بین المللی هم با حامیان اصلی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی همه جانبه همکاری می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
حضور آمریکا در عراق تهدیدی برای کل منطقه آسیا محسوب می شود
۱۳:۰۵ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
حضور آمریکا در عراق تهدیدی برای کل منطقه آسیا محسوب می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
همه نیروهای سیاسی و گروه‌های مقاومت از حاکمیت ملی عراق حمایت می‌کنند و از دولت می‌خواهند که اخراج همه نیروهای خارجی از عراق را نهایی کند.
هیات عراقی به آمریکا اطلاع داد که عراق همچنان به اخراج همه نیروهای نظامی خارجی از این کشور پافشاری می‌کند.
ارتش آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر از سال 2011 تاکنون عامل بی ثباتی عراق و سوریه است.
ائتلاف آمریکایی از سال 2014 تاکنون عامل بی ثباتی سوریه و عراق است.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۱:۴۶ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
نیروهای آمریکایی در عراق 100 درصد فقط از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی همه جانبه کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کنند، نه مبارزه با داعش
آخرین اخبار