مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور:

تکثر احزاب در کشور منجر به راه‌اندازی جبهه‌های سیاسی شده است

مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور گفت: تکثر احزاب در کشور منجر به راه اندازی جبهه‌های سیاسی شده تا احزاب همسو و هم راستا ائتلاف کرده و در یک جبهه فعالیت کنند.

عبدالله مرادی در همایش جهاد تبیین در دانشگاه محقق اردبیلی به تشریح وضعیت احزاب سیاسی در کشور پرداخت و گفت: موضوع احزاب سیاسی در قرن ۱۹ و ۲۰ در جهان به وجود آمد که عمده فعالیت آن‌ها نیز مبارزات سیاسی و رقابت‌های ایدئولوژیکی در دولت‌ها و حکومت‌ها بود.

او با بیان اینکه عمده فعالیت احزاب در ابتدای تشکیل، رقابت‌های ایدئولوژیکی و اندیشه بود، افزود: آن‌ها بر طبق برنامه و راهنمایی که تدوین کرده بودند حرکت می‌کردند.

مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور به تشریح تاریخچه ایجاد احزاب در کشور پرداخت و گفت: پس از  پیروزی انقلاب اسلامی نیز نیرو‌های مکتبی و انقلابی و مسلمان احزاب را فرصتی برای فعالیت‌های سیاسی می‌دانستند؛ بطوریکه شهید بهشتی حزب جمهوری اسلامی را بنا نهاد تا با ارائه ویژگی‌های تشکیلاتی و رفتاری الگویی جدید برای احزاب ارائه کند.

او به آسیب شناسی احزاب در ۴۰ سال گذشته پرداخت و اضافه کرد: متأسفانه امروز احزاب کشور تبدیل به محافل سیاسی و حلقه‌های سیاسی شده اند، درحالیکه جایگاه حزب گفتمان سازی و ایدئولوژیکی بوده و احزاب دارای رفتار اجتماعی هستند تا ارائه‌دهنده الگو برای جامعه در ادامه مسیر باشند.

مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور از راه اندازی جبهه‌های سیاسی در کشور خبر داد و گفت: تکثر احزاب در کشور منجر به راه اندازی جبهه‌های سیاسی شده تا احزاب همسو و هم راستا ائتلاف کرده و در یک جبهه فعالیت کنند.

او به نقش احزاب در عرصه انتخابات اشاره کرد و گفت: نقش احزاب در انتخابات لیست محور است و لیست احزاب تعیین کننده انتخابات مردمی است؛ بنابراین هرچه کارکرد احزاب تقویت شود لیست‌های اعلامی نیز قدرتمندتر شده و نمایندگان قوی به مجلس شورای اسلامی راه پیدا خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.