رونق بالای کشاورزی در کوثر با آب‌گیری سد گیوی

استاندار اردبیل درآمد‌های کشاورزی و باغی در شهرستان کوثر پس از آب‌گیری سد گیوی رشد بالایی داشته است.

سیدحامد عاملی در نشست بررسی مسائل و پروژه‌های شاخص شهرستان کوثر گفت: درآمد‌های کشاورزی و باغی در شهرستان کوثر پس از آب‌گیری سد گیوی رشد بالایی داشته به‌طوری‌که درآمد حاصل از محصولات کشاورزی در این شهرستان طی سال گذشته حدود ۲۰۰۰میلیارد تومان بوده است و با تکمیل پایاب سد گیوی میزان بهره‌برداری کشاورزان و باغداران منطقه به مراتب بیشتر می‌شود.
استاندار اردبیل با اشاره به اجرای شبکه پایاب سد گیوی، افزود: تأمین اعتبار برای این پروژه باید از طریق جذب سرمایه‌گذار، مولدسازی و تعریف رقمی در مصوبات سفر آینده رئیس‌جمهور به استان اردبیل انجام شود.
او بیان کرد: با وجود ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری در شهرستان کوثر از جمله حمام سنگی و پل پیرتقی، توجه به معرفی و بهره‌برداری بهینه از این فضا‌های گردشگری برای رشد اقتصادی و ثروت‌افزایی در منطقه مورد تأکید است.
عاملی با یادآوری ظرفیت باغات کوثر در تولید ثروت برای منطقه، تصریح کرد: اصلاح مسیر‌های دسترسی برای بهره‌برداری بهینه در زمینه اقتصاد گردشگری و ثروت‌آفرینی در منطقه ضروری است.
او با بررسی پروژه‌های در حال اجرا و مورد نیاز در حوزه‌های جاده‌ای، آب‌رسانی و راه‌های روستایی شهرستان کوثر و تأکید بر اجرا و شروع عملیات اجرایی این پروژه‌ها، گفت: تعیین پیمانکار و آغاز اجرای پروژه آب‌رسانی به کوثر مورد تأکید بوده و برای این پروژه بزرگ علاوه بر تعیین ردیف در قانون بودجه، اقدامات لازم در راستای جذب تسهیلات از محل ماده ۲۳ نیز باید انجام شود.
استاندار اردبیل با تأکید بر پیگیری مصوبات نشست از سوی دستگاه‌های مرتبط، ادامه داد: روند اقدامات مدیران درباره این مصوبات در سفر شهرستانی به کوثر بررسی می‌شود و باید در سفر مذکور شاهد اجرا و تکمیل پروژه‌های مصوب از سوی دستگاه‌ها باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.