سران امارات از کشورهای عضو بریکس تشکر کردند

در پی موافقت اعضای بریکس برای عضویت ۶ کشور جدید در این گروه از جمله امارات، رئیس این کشور و حاکم دبی از کشورهای عضو بریکس قدردانی کردند.

به نقل از خبرگزاری گلف، اعضای گروه متشکل از برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی موافقت کردند امارات متحده عربی به همراه پنج کشور دیگر عضوی از گروه بریکس شوند. در همین راستا محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات از این کشورها تشکر کرد.

او در این خصوص در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: ما به دیدگاه بریکس احترام می‌گذاریم و از گنجاندن امارات به عنوان عضوی از این گروه مهم قدردانی می‌کنیم. ما مشتاقانه منتظر ادامه همکاری برای سعادت، عزت و نفع همه ملت‌ها و مردم در سراسر جهان هستیم.

 محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس امارات و حاکم دبی نیز تاکید کرد که گنجاندن امارات در برجام گواهی بر سیاست بین المللی متعادل آن است. او نیز در توئیتی به همین مناسبت نوشت: عضویت امارات در بریکس گواهی بر سیاست متعادل بین‌المللی آن است که توسط برادرم شیخ محمد بن زاید هدایت می‌شود.

وی ادامه داد که پیوستن به بریکس نه تنها با فلسفه دیرینه امارات برای تقویت مشارکت‌های مثبت چندجانبه جهانی همسو می‌شود، بلکه موضع این کشور را به عنوان یک قطب محوری اقتصادی و تجاری تقویت می‌کند و شکاف بین شمال و جنوب، شرق و غرب جهانی را پر می‌کند.

دیگر کشور‌هایی که برای عضویت در این گروه دعوت شده اند شامل به ایران، اتیوپی و عربستان سعودی، آرژانتین و مصر هستند. بحث بر سر گسترش بریکس، متشکل از برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی، در صدر دستور کار نشست سه روزه سران در ژوهانسبورگ قرار داشت که امروز به پایان رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار