قتل کودکان آمریکایی در تیراندازی‌ها رکورد زد

مطالعات جدید نشان می‌دهد که تعداد کودکان آمریکایی کشته شده در تیراندازی در سال ۲۰۲۱ به رکورد بی سابقه‌ای رسیده است.

 نتیجه مطالعات جدید آکادمی طب کودکان آمریکا نشان می‌دهد میزان مرگ و میر کودکان با سلاح گرم در سراسر آمریکا در سال ۲۰۲۱ به رکورد بی‌سابقه‌ای رسید.

این آکادمی با استناد به آمار‌های مرکز کنترل بیماری‌ها و پایگاه داده جلوگیری از مرگ و میر دریافت که ۴ هزار و ۷۵۲ کودک بر اثر جراحات ناشی از شلیک با اسلحه در سال ۲۰۲۱ جان خود را از دست داده‌اند. این در حالی است که این رقم در سال ۲۰۲۰، ۴ هزار و ۳۶۸ کودک و در سال ۲۰۱۹، ۳ هزار و ۳۹۰ کودک بوده است.

در همین حال خشونت‌های مسلحانه دلیل شماره یک مرگ کودکان در آمریکا از سال ۲۰۲۰ تاکنون بوده است.

یک محقق مرکز جلوگیری از خشونت‌های مسلحانه و پزشک اطفال در این باره گفت: تقریبا در تمام بیمارستان‌های کودکان در سراسر آمریکا، کودکانی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که از جراحات ناشی از شلیک گلوله رنج می‌برند و این حقیقت است.

این مطالعه همچنین نشان داد که کودکان سیاه پوست حدود ۶۷ درصد قتل‌ها با شلیک گلوله را تشکیل می‌دهند در حالی که کودکان سفیدپوست حدود ۷۸ درصد قتل‌ها با اسلحه را شامل می شوند.

بر اساس آمار‌ها از ابتدای سال ۲۰۲۳ میلادی تاکنون بیش از ۱۴ هزار نفر در خشونت‌های مسلحانه در آمریکا کشته شده‌اند.

علاوه بر این آمریکا از لحاظ میزان وقوع تیراندازی‌های مرگبار رتبه اول را میان کشور‌های دنیا به خود اختصاص داده است که این موضوع علاوه بر آزادی حمل سلاح در برخی عوامل فرهنگی ریشه دارد.

آزادی حمل سلاح، معمولاً هنگام وقوع تیراندازی‌های مرگبار در آمریکا به‌ عنوان اصلی‌ترین دلیل مطرح می‌شود که البته ریشه‌هایی قدرتمند هم در واقعیت دارند. طبق آمار‌های روزنامه گاردین، شهروندان آمریکا ۴.۴ درصد از شهروندان کل دنیا را تشکیل می‌دهند، اما مالکیت ۴۲ درصد از کل سلاح‌های غیرنظامی دنیا را در اختیار دارند.

به علاوه آمریکا، بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده سرگرمی‌های خشونت‌بار در جهان به‌ شمار می‌رود. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۰۱ شهريور ۱۴۰۲
آمریکا مهد حقوق بشره این حرفا چیه.
آخرین اخبار