کشتار صد‌ها مهاجر اهل اتیوپی توسط گارد مرزی عربستان

دیده‌بان حقوق بشر، عربستان را به تیراندازی به مهاجران اتیوپیایی که قصد عبور از یمن به عربستان را داشتند متهم کرد.

دیده‌بان حقوق بشر نیرو‌های مرزبانی عربستان را به تیراندازی به مهاجران اتیوپیایی و به قتل رساندن صد‌ها تن از آنان که قصد عبور از یمن به عربستان را داشتند متهم کرد.

به گزارش «القدس العربی» این اتهامات که واکنشی از سوی عربستان در پی نداشته، به افزایش چشمگیر حملات علیه مهاجرانی اشاره دارد که از کشور‌های شاخ آفریقا (اریتره، جیبوتی، سومالی و اتیوپی) به عربستان وارد می‌شوند. گفتنی است صد‌ها هزار نفر از اتباع اتیوپی در عربستان مشغول کار هستند.

نادیا هاردمن، پژوهشگر حقوق پناهندگان و مهاجران در دیده‌بان حقوق بشر گفت که مقامات عربستان صد‌ها تن از مهاجران و متقاضی پناهندگی را در مناطق دورافتاده مرزی و دور از انظار جهان به قتل می‌رساند.

وی افزود: صرف میلیارد‌ها دلار برای خرید گلف بازان حرفه ای، باشگاه‌های فوتبال و رویداد‌های سرگرمی بزرگ برای بهبود تصویر عربستان نباید توجه را از این جنایات زشت منحرف کند.

دیده‌بان حقوق بشر که مقر آن در نیویورک است، تخلفات علیه مهاجران اتیوپیایی در عربستان و یمن را ثبت کرده، اما گفته که به نظر می‌رسد قتل‌های اخیر، گسترده و سازمان یافته باشد.

سال گذشته کارشناسان سازمان ملل به ادعا‌های نگران کننده‌ای در خصوص تیراندازی و شلیک توپخانه از سوی نیرو‌های امنیتی عربستان اشاره کردند که به کشته شدن حدود ۴۳۰ مهاجر در مرز‌های جنوبی عربستان با یمن در ۴ ماهه نخست سال ۲۰۲۲ انجامید.

مقامات عربستانی به درخواست‌ها برای اظهار نظر در این موضوع پاسخ نداده اند. گزارش سازمان حقوق بشر نیز حاکی از آن است که به پیام‌های ارسالی به وزارت کشور و دفاع عربستان پاسخ داده نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۱ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
مهاجرا رو نباید کشت باید زمینه های مهاجرت رو از بین برد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۳ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
عربستان مردمو با توپ میزنه ؟؟
آخرین اخبار