نخستین رزمایش ملی دفاع هوایی در کره جنوبی برگزار می‌شود

کره جنوبی در بحبوحه تنش‌های سیاسی با کره شمالی، قرار است نخستین رزمایش ملی دفاع هوایی را برگزار کند.

کره جنوبی در بحبوحه تنش‌های سیاسی با کره شمالی قرار است امروز، چهارشنبه نخستین رزمایش ملی دفاع هوایی را برگزار کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این رزمایش که یکی از عناصر کلیدی تمرینات سالانه دفاع ملی است قرار است این بار آمادگی شهروندان کره‌ای در مواجهه با حملات هوایی را مورد امتحان قرار دهد.

گفته می‌شود این رزمایش ملی در واقع مکمل رزمایشی است که از روز دوشنبه میان سئول و واشنگتن آغاز شده و نظامیان دو کشور خود را برای هر گونه حمله هوایی کره شمالی آماده می‌کنند.

به گفته وزارت کشور کره جنوبی امروز ساعت ۱۴ آژیر هوایی به صدا در می‌آید و به مردم هشدار حمله هوایی داده می‌شود و شهروندان کره‌ای ۱۵ دقیقه زمان دارند تا خیابان‌ها را تخلیه کرده و به مکان‌های امن پناه ببرند.

در این رزمایش عابران پیاده باید بلافاصله یک پناهگاه امن پیدا کرده و به آنجا پناه ببرند و رانندگان نیزدر حدود ۲۰۰ منطقه در سراسر این کشر باید به کنار جاده‌ها و یا مناطق امن پناه ببرند. در این رزمایش همچنین قرار است مردمی که در این ساعت در فروشگاه ها، سینماها، مراکز تفریحی و مراکز خرید هستند به مکان‌های امن راهنمایی شوند.

این رزمایش در حالی برگزار می‌شود که آمریکا و کره جنوبی به ویژه در ماه‌های اخیر به شدت نگران فعالیت‌های نظامی کره شمالی هستند و چندین رزمایش با مشارکت یکدیگر در این مدت برگزار کرده اند.

کره شمالی نیز هشدار داده هر گونه اقدامی از سوی کره جنوبی و واشنگتن علیه امنیت این کشور با پاسخ بی، چون و چرای پیونگ یانگ مواجه خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار