گمانه‌زنی‌هایی درباره اعزام الحشد الشعبی به مرز عراق و سوریه

یک منبع امنیتی عراق اعلام کرد همزمان با افزایش تحرکات نظامی آمریکا در مرز عراق و سوریه، الحشد الشعبی به این محدوده نیرو اعزام کرده است.

یک منبع امنیتی عراقی امروز شنبه خبر داد برخی از نیرو‌های الحشد الشعبی به صورت گسترده درغرب استان الانبار و نوار مرزی با سوریه مستقر شده‌اند.

این منبع به پایگاه خبری المعلومه گفت: این اقدامات در راستای طرح فرماندهان امنیتی نیرو‌های الحشد الشعبی است تا بتواند خلأ‌های امنیتی [در مرز‌های عراق و سوریه]را پر کنند و در صورت آغاز حملات آمریکا در داخل خاک سوریه از گذرگاه القائم در الانبار، از نفوذ عناصر تروریستی داعش جلوگیری کنند».

این درحالی است که نیرو‌های آمریکایی تحرکات خود را در عراق افزایش داده اند و آخرین مورد آن، انتقال این نیرو‌ها از مرز‌های عراق و سوریه به مقصد پایگاه نظامی» حریر «در اربیل و پایگاه نظامی» ویکتوریا «در فرودگاه بین المللی بغداد است که از پنج روز پیش آغاز شده است.

ائتلاف آمریکایی اعلام کرده است این تحرکات در چارچوب روند بازآرایی نیرو‌ها قرار دارد، این در حالی است که مخالفان حضور غیرقانونی آمریکا در عراق این تحرکات را زیر نظر دارند و آن را با تحولات منطقه‌ای و بین المللی مرتبط می‌دانند و بار دیگر بر مخالفت خود با حضور نظامی غیرقانونی آمریکا در خاک کشورشان تأکید کرده اند.

مخالفان این حضور غیرقانونی هدف چنین تحرکاتی را بازآرایی نیرو‌ها و ارزیابی آمادگی نظامی می‌دانند تا بدین وسیله چشم‌ها همچنان به نوار مرزی عراق و سوریه و خط ارتباط زمینی گروه‌های عراقی و متحدان آن‌ها در منطقه و غرب آسیا مسدود بماند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۲۶ شهريور ۱۴۰۲
خواهشاً ازنیروهای نظامی ومقامات ایرانی عراقی وسوریه تقاضا داریم باهم همکاری کنند نیروهای آمریکایی ومتحدان غربیش راازعراق وسوریه اخراج کنند پابه فراربزارند آمریکا بایدازبین کشورها خارج شود کجای سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی جایت خالی برادربزرگ اگرخودت بودی تاحالا آمریکا ازاین کشورها فرارکرده بود.نیروهای مقاومت باید خواب راازچشمان اشغال گران آمریکا بایدگرفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
امریکا هر جور شده میخواهد خودش را به عراق تحمیل کند . ملت عراق متحدا شیطان بزرگ را بیرون کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
کدام شیطان
آخرین اخبار