آمریکا: تبادل زندانیان با ایران ارتباطی به سایر موضوعات ندارد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد توافق آزادسازی زندانیان با ایران به هیچ یک از موضوعات میان تهران و واشنگتن ارتباطی ندارد.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که موضوع توافق آزادسازی شهروندان آمریکایی زندانی در ایران از دیگر موضوعات جداست و واشنگتن به هیچ توافقی با تهران نزدیک نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه آمریکا، ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه ۲۵ مرداد در یک نشست خبری در پاسخ به این که «آیا تفاهم نانوشته‌ای بین واشنگتن و تهران برای تنش‌زدایی وجود دارد و آیا این تفاهم با موضوع گروگان‌ها مرتبط است»، گفت: «این موضوعات همچنان مجزا هستند و همانطور که وزیر خارجه آمریکا دیروز گفت، ما به هیچ نوع توافقی درباره مسائل دیگر نزدیک نیستیم.»

وی در ادامه مدعی شد: «ما البته متعهد هستیم که ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند و همچنان بر این باوریم که دیپلماسی بهترین راه برای دستیابی به آن است.»

پاتل در ادامه در پاسخ به پرسش یک خبرنگار، صریحاً وجود ارتباط احتمالی میان گفتگو‌های آمریکا درباره زندانیان و گفتگو‌ها با ایران در ارتباط با ارائه پهپاد‌های ایران به روسیه را تأیید نکرد.

او به «ارائه پهپاد به روسیه برای به‌کارگیری در اوکراین» اشاره کرد و افزود: «ما به همکاری با متحدان و شرکای خود برای مقابله با توسعه، تولید و تکثیر پهپاد‌ها و دیگر سلاح‌های خطرناک ایران ادامه خواهیم داد.»

در همین راستا ساعاتی پیش رسانه انگلیسی میدل ایست آی در گزارشی ادعا کرد که ماه آینده میلادی تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا به میزبانی قطر انجام خواهد شد و تا آن زمان زندانیان دو کشور به هتلی منتقل شده اند و در یک طبقه در اتاق‌های شخصی امن مستقر هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
رهبری امروز فرمودند
نزدیک قلّه‌ایم؛ خستگی و ناامیدی ممنوع!
وظیفه امروز مسئولان کار جهادی شبانه‌روزی است
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
اگر ایران میخواست و بخواهد به سلاح اتمی برسد صد کشور همچون آمریکا هم غلطی نمی‌توانند بکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۴ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
این بهانه برای رام کردن متحدانشونه سفت چسبیدن به بمب که هیچ وقت نبوده ونیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
کشور من نیازی به بمب اتم ندارد یاران رهبرم سید علی رهبرم سلیمانی هر کدام یک بمب اتم می باشند این با افتخار می گویم لازم به ذکر است بمب اتم هیروشیما هیچ وقت از اذهان عموم پاک نخواهد شد به نظر بنده شما نباید داشته باشید ای کشور بز دلها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
آمریکا دیگه چه سگیه بی خیال این آمریکا بشین
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۶:۴۲ ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
چقدر اون خبرنگار بیشرف بوده که کلمه گروگان بکار برده در اصل این چند نفر جاسوس بودن و همه جا هم ثابت شد و موضوع دیگه هم تعدادی هموطن ما هم درآمریکا زندانی شده بودن که بر طبق این توافق آزاد میشن
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۶:۰۷ ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
آقای سخنگو. تو اول اعلام کردی هیچ ارتباطی با سایر موضوعات ندارد. ولی در پاراگراف بعدی به موضوع هسته ای و موضوع پهپاد اشاره کردی. یا به هیچ اکتفا می کردی و اشاره ای به هیچ موضوعی نمی کردی یا حالا که اشاره کردی از الف تا یاء را مشخص می کردی تا جمله ات از نظر گرامری کامل و بی نقص بوده باشد. مشکل اینجاست که جمله پایان نیافته تا نقطه پایانی بر آن مترتب باشد. بعید است از وزارت امور خارجه کشور متمدن و با فرهنگی مثل امریکا که چنین ناشیانه و نابخردانه جمله بندی هم بلد نباشد و یک همچه ترشی لیته ای تحویل خواننده بدهد که کسی نفهمد مواد تشکیل دهنده اش چیست. اول برو حرف زدن یاد بگیر بعدا بیا نطق کن. کاش یک گوسفند چران بودی. که نیستی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
خوب دیگه فهمیدیم حالا اینقدر اینا میگن که آدم شک میکنه آقا اصرار نکنید باشه خبری نیست حالا اگرباشه مردم چکار کنند دارن زندگی میکنن دیگه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
برو به جهنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
ولی برگردوندن پولا ارتباط داره خخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
آنقدر موضوع راسیاسی کردید .حتی آمریکا هم جرعت نمی کند درخصوص برجام صحبت کند.
بدون واسطه هیچ کشوری باید وضیعت برجام را با آمریکا مشخص کنیم یابه نتیجه می رسیم ویا اگر زیاده خواهی وقلدری درکاربود تمام منافع آمریکا درخلیج فارس رابه آتش می کشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
غلط کردی چندان بی ارتباط هم نیست چطور تحریم ملتی صدملیونی غیرقانونی و طبق حقوق بشر نبود و پنج مزدور وطن فروش جزو رفتار حقوق بشری و انسانی است
مردک این رفتار شما دو گانه است
آخرین اخبار