اختصاص ۲۸۶ میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی به روستا‌های گرمی مغان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل از اختصاص ۲۸۶ میلیارد ریال اعتبار برای احداث مجتمع آبرسانی شهید بالازده گرمی مغان خبر داد.

علیرضا نعمت سلطانی گفت: منابع آب یا نیاز آبی مجتمع شهید بالازاده به صورت مستقیم از چاه و چشمه تامین می‌شود و این پروژه ۳۰ هزار و ۵۴۲ نفر را در ۹۹ روستا پوشش خواهد داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل می گوید: هم‌اینک این مجتمع با ۷۷ درصد پیشرفت فیزیکی و ۱۷۶ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده در حال اجراست و برای تکمیل آن به ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است ، همچنین طرح‌های عمرانی مختلفی برای تامین آب پایدار شهرها و روستاهای استان در دست اجراست که با جذب اعتبارات استانی و ملی تکمیل خواهد شد.

او همچنین در خصوص اقدامات فنی و مهندسی مجتمع آبرسانی شهید بالازاده گرمی مغان گفت: برای این پروژه ۲۷ ایستگاه پمپاژ، مخازنی با حجم کلی ۶ هزار و ۷۳۰ متر مکعب، اجرای خط انتقال با لوله پلی‌اتیلن به‌طول ۳۰۳ کیلومتر و اجرای شبکه توزیع آب به‌طول ۱۳۰ کیلومتر با ۹۰ لیتر بر ثانیه آبدهی در نظر گرفته شده است.

نعمت سلطانی افزود: براساس برنامه وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و تاکید استاندار اردبیل ، پروژه‌های آبرسانی که با هدف ایجاد  آبرسانی در روستاها به اجرا درآمده‌اند، باید به‌صورت جهادی و بر اساس استانداردهای فنی با سرعت معقول اجرا شوند تا علاوه بر افزایش شاخص بهره‌مندی آب شرب روستایی، سبب توسعه و آبادانی روستاهای محروم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.