انگلیس در خصوص سفر به سوئد هشدار داد

در پی هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد و احتمال درگیری، دولت انگلیس به شهروندانی که به این کشور می‌روند هشدار داده است.

هتک حرمت قرآن در سوئد و درگیری‌های احتمالی ناشی از این اقدام دولت انگلیس را بر آن داشت تا درباره سفر به سوئد به شهروندانش هشدار دهد.

وزارت امور خارجه انگلیس در توصیه‌های جدید که برای سفر ارائه کرده است، با بیان انکه «مقامات سوئدی با موفقیت برخی از حملات برنامه‌ریزی شده را مختل کرده و افراد مربوطه دستگیر شده‌اند» نوشت: باید در این زمان هوشیار باشید. احتمال وقوع برخی رویدادها در مکان‌هایی که خارجی‌ها از آن بازدید می‌کنند وجود دارد.

«هنریک لاندرهولم» مشاور امنیت ملی سوئد، در بیانیه‌ای با تأیید این توصیه‌های سفر دولت انگلیس، افزایش تهدیدات برای سوئد از زمان اهانت به قرآن را اعلام کرد و گفت: «حمله به سفارت سوئد در عراق در ۱۹ ژوئیه، حمله به سفارت این کشور در لبنان در ۹ اوت و همچنین تیراندازی در ۱ اوت به یک کارمند در کنسولگری سوئد در ترکیه در ارزیابی خطر نقش داشته است.»

در ماه‌های اخیر، افراد هتاک در سوئد و دانمارک چندین باربه قرآن کریم بی‌احترامی کرده‌اند. در سوئد تظاهرات هتاکان به قرآن با کسب مجوزِ پلیس برگزار شده است. اکثر کشور‌های مسلمان این تظاهرات را محکوم کرده و برخی نیز سفیران سوئد و دانمارک را برای صدور نامه‌های اعتراضی احضار کرده‌اند. مقامات کشور‌های مسلمان می‌گویند آزادی بیان نباید به دستاویزی برای بی‌احترامی به مقدسات نزدیک به ۲ میلیارد مسلمان تبدیل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار