ترکیه اهانت مکرر به قرآن کریم را محکوم کرد

وزیر امور خارجه ترکیه در کنفرانس خبری مشترک با همتای مجارستانی خود هتک حرمت مکرر قرآن کریم را به شدت محکوم کرد.

هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه امروز شنبه هتک حرمت مکرر «قرآن کریم» در اروپا را به شدت محکوم کرد.

خبرگزاری آناتولی، عصر امروز شنبه، گزارش داد که اظهارات فیدان طی یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای مجارستانی خود پیتر سیرتو، پس از دیدار آن‌ها در بوداپست، پایتخت مجارستان بیان شد.

به گزارش اسپوتنیک، فیدان گفت: ما این اقدامات را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می‌کنیم.

وزیر امور خارجه ترکیه گفت که با همتای مجارستانی خود و همچنین با بازیگران بین المللی، بسیاری از کشور‌های اسلامی و برخی کشور‌های دیگر در خصوص این اهانت مکرر به قرآن گفتگو‌های فشرده داشته است.

هاکان فیدان توضیح داد که شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در قطعنامه‌ای که در دوازدهم این ماه به تصویب رساند، حمله به قرآن را «نفرت دینی» دانسته است.

شایان ذکر است که وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی دوشنبه آینده نشستی را برای بررسی تکرار هجمه‌ها به قرآن برگزار می‌کنند و هاکان فیدان به ادامه تبادل نظر با کشور‌های اسلامی در خصوص نوع تصمیم‌گیری‌ها اشاره کرد.

در همین راستا، تظاهرکنندگان عراقی اعتراضاتی را در پایتخت، بغداد، در اعتراض به آتش زدن قرآن در مقابل سفارت عراق در دانمارک ترتیب دادند.

تظاهرکنندگان سعی کردند خود را به سفارت دانمارک در منطقه سبز در بغداد برسانند، اما با ممانعت نیرو‌های امنیتی مواجه شدند و پل جمهوریه منتهی به منطقه بسته شد.

لازم به ذکر است که برخی از کشور‌های اروپایی مانند سوئد و دانمارک اجازه می‌دهند تجمعات برای سوزاندن قرآن زیر پوشش آزادی بیان برگزار شود، در حالی که کشور‌های عربی و روسیه این اعمال نفرت و خشونت را به شدت محکوم می‌کنند و می‌بینند که آن‌ها ربطی به آزادی بیان ندارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار