نامه عراق و سازمان همکاری اسلامی به سوئد درباره اهانت به قرآن کریم

سفارت عراق در استکهلم و نمایندگان سازمان همکاری اسلامی در سوئد در نامه‌ای به وزیر خارجه سوئد اهانت مکرر به قرآن کریم را محکوم کردند.

سفارت عراق در استکهلم و نمایندگان سازمان همکاری اسلامی در سوئد نامه‌ای به وزیر امور خارجه سوئد ارسال کردند و در آن اهانت مکرر به حریم قرآن کریم را به شدت محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت امور خارجه عراق گفت که سفارت این کشور در استکهلم با هماهنگی نمایندگان سازمان همکاری اسلامی در سوئد نامه‌ای کتبی به توبیاس بیلستروم، وزیر امور خارجه سوئد ارسال کرده که در آن آن‌ها اهانت به قرآن کریم را به شدت محکوم کردند. 

او افزود: در این نامه تاکید شده است که این اقدامات منجر به ایجاد نفرت و تبعیض علیه افراد یا گروه‌هایی می‌شود که به دین یا عقیده خاصی معتقدند و دادن مجوز سوزاندن قرآن کریم از سوی مقامات سوئدی باعث می‌شود پیامی مبنی بر اینکه این اقدامات توهین آمیز که عقاید را هدف قرار می‌دهد قابل قبول است، می‌باشد. این اقدام به طور مستقیم با قطعنامه‌های مختلف سازمان ملل متحد و مواد ۱۹ و ۲۰ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی که بر اهمیت ترویج مدارای مذهبی، آزادی مذهب و عقیده و احترام به تنوع و همچنین حمایت از افراد تاکید می‌کند، در تضاد است.

به گفته الصحاف، وزیر امور خارجه سوئد نیز به نوبه خود با ارسال پیامی از سفرا و رؤسای نمایندگی‌های کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی در سوئد به دلیل پیام مشترکی که از سوی آن‌ها دریافت کرد، تشکر کرد و گفت: من نگرانی شما در این نامه درک می کنم و امیدوارم به شما اطمینان می دهم که تمام اعمال اسلام‌هراسی به هر شکلی که باشد به شدت توسط دولت سوئد رد می‌شود و من کاملاً آگاهم که مسلمانان در سوئد و کشور‌های سازمان همکاری اسلامی در سراسر جهان  از هتک حرمت به قرآن  رنج می برند و هتک حرمت قرآن یا هر کتاب مقدس دیگری توهین آمیز و بی احترامی است.»

وزیر خارجه سوئد خاطرنشان کرد که دولت کشورش به شدت تلاش‌های افراط‌گرایان و محرک‌ها برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان و غیرمسلمانان را رد می‌کند و دولت کشورش به هیچ وجه از دیدگاه‌های اسلام‌هراسی، خواه در تظاهرات ابراز شده باشد  یا هر جای دیگری حمایت نمی‌کند. "

او افزود: سوئد بر اساس قانون اساسی حق آزادی مذهب، آزادی تجمع، آزادی بیان و آزادی تظاهرات دارد، بنابراین ما عمیقا متأسفیم که افراد از این آزادی‌ها برای توهین به مقدسات دینی استفاده می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار