سوئد: مایل به تقویت روابط با کشورهای اسلامی هستیم

در پی اعتراضات به هتاکی به قرآن کریم، وزیر خارجه سوئد با سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی دیدار کرد.

دولت سوئد می‌گوید توبیاس بیلستروم، وزیر امور خارجه این کشور با سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی دیدار کرده و گفته است که توجه ویژه‌ای به روابط با کشورهای مسلمان خواهد داشت.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر امور خارجه سوئد در خصوص این دیدار گفت: «من بخش قابل توجهی از دوره فعالیت خود را به تقویت روابط با کشور‌های مسلمان اختصاص خواهم داد. قصد دارم به کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی سفر کنم و [افزون بر این] ما در ماه سپتامبر به مناسبت هفته سازمان ملل، میزبان گفتگو‌هایی در این خصوص خواهیم بود».

وزیر خارجه سوئد همچنین گفتگو‌ها با مقامات کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی را مثبت ارزیابی کرد و گفت این جلسه «فرصت خوبی» برای تبیین موضع دولت سوئد در قبال هتک حرمت قرآن بود.

نخست وزیر سوئد پیش‌تر گفته بود به خاطر هتک حرمت قرآن و اعتراضات شدیدی که در پی آن ایجاد شده، سوئد با جدی‌ترین وضعیت امنیتی خود از زمان جنگ جهانی دوم مواجه است.

در ماه‌های اخیر، قرآن کریم چندین بار توسط افراد هتاک در سوئد و دانمارک مورد بی‌احترامی واقع شده است. در سوئد تظاهرات هتاکان به قرآن با کسب مجوز از سوی پلیس برگزار شده است. اکثر کشور‌های مسلمان این تظاهرات را محکوم کرده و برخی نیز سفیران سوئد و دانمارک را برای صدور نامه‌های اعتراضی احضار کرده‌اند. مقامات کشور‌های مسلمان می‌گویند آزادی بیان نباید به دستاویزی برای بی‌احترامی به مقدسات نزدیک به ۲ میلیارد مسلمان تبدیل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
ما مایل به زیر گِل بردن تو هستیم
آخرین اخبار