دانمارک با ترس از تبعات اهانت به قرآن تدابیر مرزی را افزایش داد

پلیس دانمارک از تشدید تدابیر سختگیرانه مرزی در این کشور به دلیل تبعات امنیتی اهانت به کتاب مقدس مسلمانان خبر داد.

توهین به قرآن کریم از سوی کشور‌های حوزه نوردیک (اروپای شمالی) موضوع جدیدی نیست و آن‌ها پیش‌تر نیز به بهانه آزادی بیان بار‌ها اقدام به توهین به مسلمانان، اسلام هراسی و مواردی همچون کشیدن کاریکاتور پیامبر اسلام کرده بودند. با این حال، موج جدید هتک حرمت قرآن در سوئد و دانمارک و محکومیت چنین اقداماتی از سوی کشور‌های اسلامی باعث شده است این کشور‌ها نسبت به تبعات اقداماتشان هوشیارتر شوند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پلیس دانمارک امروز (جمعه) اعلام کرد درپی سوزانده شدن نسخه‌هایی از قرآن کریم، کتاب مقدس مسلمانان جهان در این کشور، مجبور به تشدید تدابیر امنیتی و کنترل مرز‌های این کشور شده است. این اقدام پس از آن گرفته شده است که دولت سوئد نیز در اوایل هفته جاری به دلیل اهانت شهروندان این کشور به قرآن کریم تصمیمی مشابه گرفته و تدابیر امنیتی را در کشور افزایش داد. 

دانمارک در بیانیه‌ای که در این باره منتشر کرده، آورده است: مقامات کشور امروز به این جمع بندی رسیدند که در شرایط فعلی نیازمند افزایش توجهات به مرز‌ها و ورود افراد به کشور به منظور آمادگی برای مقابله با تهدیدات احتمالی هستیم. 

براساس این بیانیه، تدابیر سختگیرانه مرزی تا دهم ماه آگوست سال جاری ادامه خواهد داشت. پتر هملگارد، وزیر دادگستری دانمارک می‌گوید: همان طور که مقامات پلیس تاکید دارند اهانت اخیر به قرآن کریم دلیل شرایط امنیتی فعلی است. 

سوئد نیز پیش‌تر با اعمال سیاست سختگیرانه مرزی، می‌کوشد ورود افراد از کشور‌های همجوار به داخل خاک این کشور را تحت رصد شدید اطلاعاتی قرار دهد. گرچه استکهلم و کپنهاگ هر دو مدعی مخالفت با آتش زدن قرآن کریم هستند، اما بهانه می‌آوردند که نمی‌توانند جلوی این کار را به دلیل آزادی بیان بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۰۳:۱۵ ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
بی کفایتی مسئولین کشورهای به ظاهر اسلامی و بی لیاقتی عالمان بی عمل ، شل انگاری و سستی در واکنش به دشمنان دین و کتاب خدا ، چنین نتایجی را رقم می زند. آنچه در طی قرون گذشته باعث سلطه ی استثمارگران وحشی حرامی بر ملت های مسلمان شد ، همین بی عرضگی حکومت های وقت بود.
جوانان هوشیار و جان بر کف مسلمان ، با انتقامی سریع و سخت پاسخ یهودیان ...، صلیبیون فراماسون کافر پیشه و جمیع هتاکین به قرآن و اهل بیت پیامبر اسلام را خواهند داد. چنانکه عاملین به توهین از درد جانکاه لذت ببرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
این دوکشوربسیارحقیروپستن وعقب افتاده ی فکری ومعنوی ازقدرت وخشم خدابترسیدنه ازمرزها،وااای خداچقدراین هیزمهای جهنم ابله هستند این دنیا کروکورولال هستنداون دنیاهم همینطورن تازه این شیاطین دستهاشون هم بریده خواهدشدپناه برخداازاین همه جهل وضلالت ،مگه میشه به کوروکرلال چیزی فهموندبدبختها قانون شمادربرابرقوانین خداپشیزی ارزش نداره اسلام دین پسندیده نزدخداوندهست واخرش هم پیروزحالاخودتونو ازعصبانیت پاره کنیدیاازخشم بمیریداصلامهم نیستیدراستی مواظب ملک الموت هم باشیدیهوازمرزهانیادتوخخ لعنت الله علی القوم ا لظالمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
مرگ بر سوئد
مرگ بر دانمارک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
مرزهاتون رو خلق خدا بستید

چطوری مرزاتون رو خدا میبندید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اگر میتونید توانایی دارید مرزهای زمینی و هواییتون رو هم رو خدا ببندید

خاک بر سرتون که بی دینی و جهلتون عقلهاتون رو ضایع کرده و چشم و گوشتون کر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
خوب چرا تدابیر امنیتی اتخاذ میکنید اونجا که آزادی بیان و عقیده هست بگذارین بقیه هم بیان عقایدشون را پیاده کنن.بز دلای سگ غلاده بدست اسرائیلی ها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
خیلی جالبه اگه فردی به هولوکاست حمله کنه، زیر شدیدترین حملات صهیونیست ها قرار می گیره
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۲۱:۱۴ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
کشورهای اسکاندیناوی با همه این بازی های کثیف سیاسی از کشورهایی هستند که دارای سیاستمداران پاک دست و فساد مالی برای سیاستمداران آنان برخلاف کشورهای خاورمیانه امری نامحسوس به حساب می آید
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۰۳:۲۳ ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
گم شو به همان طویله و آخوربند ، منافق رذل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
چرا دارید آخرتتون رو میفروشید اعلام جنگ کنید نابود شون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
هر که با دین خدا درافتاد، ورافتاد
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۸:۲۷ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
جریمه ی نتیجه نگرفتن از اسلام هراسی همینه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
خدا خودش زمینتون زیررو کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
خاک بر سرتون
به ادیان الهی توهین میکنن خودشون رو متمدن هم میدونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
مرزهای زمینی رو میبندی!
مرزهای زیر زمینی را چکار میکنی؟!
مرزهای هوایی و فضایی رو چطور...؟!!!
شب دراز است و قلندر بیدار...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
پس چرا منتقدین هلوکاست رو زندان می اندازند. یا منکران داروینیسم رو اخراج میکنند. یا توهین کنندگان به مسئولینشون جریمه میشن. اصولاً چرا نظام حقوقی اونها جریمه و زندان داره خوب بذارن همه آزاد باشن. بعدش سوزاندن قرآن چه سنخیتی با آزادی بیان داره!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
میترسن تروریستا بیان بمب گذاری کنن
آخرین اخبار