دامپزشکی خراسان جنوبی رتبه برتر در طرح ملی واکسیناسیون PPR

اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی در ارزیابی دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور در طرح ملی واکسیناسیون PPR (طاعون نشخوار کنندگان کوچک) رتبه برتر کشور را کسب کرد.

معاون سلامت دامپزشکی استان گفت: سازمان جهانی بهداشت دام (OIE) بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک را در زمره بیماری‌های بسیار مسری فرامرزی با پیامد‌های جدی اجتماعی اقتصادی طبقه بندی کرده که همگام با برنامه جهانی کنترل و ریشه کنی ppr و دامپزشکی کشور برای به صفر رساندن رخداد‌های بالینی بیماری، برنامه ملی واکسیناسیون عمومی رایگان از ابتدای سال ۱۴۰۰ در جمعیت دام سبک کشور ابلاغ شد.

شفائی افزود: اداره کل دامپزشکی استان در سه سال متوالی و در هر سال بالای ۹۰ درصد جمعیت دام سبک استان با اولویت واکسیناسیون دام‌های سبک روستایی عشایری و واحد‌های دامی واقع در داخل و شعاع پیرامونی مناطق حفاظت شده محیط زیست و واحد‌های پرخطر را زیرپوشش مایه کوبی قرار داد و در این مدت موردی از کانون بیماری PPR در استان شناسایی نشد.

وی گفت: بر اساس ارزیابی دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی اداره کل دامپزشکی استان در طرح پیش رو در سال جاری که از ابتدای اردیبهشت ما آغاز شده رتبه اول در مقایسه با سایر استان‌ها را کسب کرد.

شفائی افزود: لکه گیری و پوشش کامل در واحد‌هایی که احیانا تا کنون تحت برنامه واکسیناسیون قرار نگرفته است در دستور کار قرار دارد و در اسرع وقت و همزمان با برنامه ملی مایه کوبی خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.