نظارت بر کشتار ۴ هزار و ۷۷۹ رأس دام در ایام محرم در خراسان جنوبی

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی از اعمال نظارت‌های بهداشتی بر کشتار ۴ هزار و ۷۷۹ رأس دام در ایام محرم خبر داد.

ملکی رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: نظارت بهداشتی بر ذبح دام در ایام محرم، توسط ۴۵ گروه ثابت و سیار دامپزشکی در تمام شهرستان‌ها شامل ۸۱ دکتر دامپزشک، بازرس بهداشتی گوشت و ناظر شرعی انجام شد.

او افزود: در این ایام ۴ هزار ۷۷۹ لاشه دام مورد بازرسی قرا گرفت و با نظارت‌های بهداشتی و شرعی دامپزشکی ذبح شد.

به گفته ملکی در مدت مشابه سال گذشته سه هزار و ۸۵۴ راس دام سبک و سنگین در چرخه نظارتی بهداشتی و شرعی دامپزشکی بازرسی شدند.

ملکی اظهار کرد: با توجه به اینکه در گرمترین فصل سال، فعالیت کنه‌ها و خطر انتقال بیماری‌های خاص مانند تب خونریزی دهنده کریمه کنگو افزایش پیدا می‌کند نقش کشتارگاه و نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی بیش از پیش نمایان می‌شود.

به گفته رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی با هماهنگی‌های انجام شده با هیات‌های مذهبی و مسئولان اجرایی استان، امسال استقبال هیات‌های مذهبی و شهروندان از ذبح دام در کشتارگاه‌های دام استان مطلوب بوده است.

او از شهروندان خواست: گوشت و فرآورده‌های خام دامی را از فروشگاه‌های معتبر و قصابی‌های مجاز خریداری کرده و به مهر و تاریخ لیبل محصولات توجه کنند و در صورت نیاز به مشاوره با شماره تلفن ۱۵۱۲ یا شماره تلفن اداره‌های دامپزشکی شهرستان‌ها تماس حاصل کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.