هزینه بیش از ۱۰ میلیارد تومانی برای تزریق سرم واکسن هاری

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: امسال برای تزریق سرم واکسن هاری در استان بیش از ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

شایسته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از ابتدای امسال تاکنون سه هزار و ۲۲۳ دز سرم واکسن هاری به افراد متأثر از حیوان گزیدگی در مناطق تحت پوشش این دانشگاه تزریق شده است.

او افزود: تزریق سرم واکسن هاری رایگان بوده و ۱۰ میلیارد و ۴۴۲ میلیون و ۵۲۰ هزار ریال برای تزریق این تعداد واکسن در امسال هزینه شده است.

شایسته بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۲۴ مورد حیوان گزیدگی در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ثبت و گزارش شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: از این تعداد ۵۱ درصد مربوط به گزش سگ، ۳۰ درصد گربه و ۱۹ درصد مربوط به گزش سایر حیوانات بوده است.

او با هشدار نسبت به اینکه آمار گاز گرفتن سگ در خراسان جنوبی به ویژه شهرستان بیرجند روند افزایشی داشته است گفت: سال ۱۴۰۰ آمار سگ گزیدگی در شهرستان بیرجند ۹۵۷ مورد بود که پارسال به هزار و ۸۷۵ مورد رسید و سه ماه ابتدای امسال نیز ۵۲۲ مورد گزارش شده است.

شایسته عنوان کرد: ضرورت دارد سایر دستگاه‌های مسئول نظیر شهرداری ها، دهیاری‌ها و دامپزشکی در این زمینه پیگیری لازم را داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: واکسن هاری و تزریق ایمنوگلوبولین برای هر نفر حدود ۱۰۰ میلیون ریال هزینه دارد لذا پارسال بیش از ۴۰ میلیارد ریال برای گزش حیوانات در استان هزینه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.